کد خبر: ۱۷۹۹۴

خبرگزاری فارس: مردم عسل با موم خریداری کنند / شهد عسل بیشتر تقلبی است

دکترافشین زرخواه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تولید عسل خالص در استان اردبیل که مهد تولید این محصول است بسیار کم و محدود است و به اشکال مختلف عسل با خلوص پایین‌تر به مقدار زیاد در بازار وجود دارد و ما در آزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم به خوبی این امر را شاهد هستیم.

وی با یادآوری اینکه اغلب تولیدکنندگان مواد خوراکی و غیرخوراکی سعی می‌کنند از عسل درجه دو و سه استفاده کنند، گفت: به هیچ عنوان برای آنها صرف نمی‌کند که با مبلغ بسیار بالا عسل خالص خریداری کرده و به فرآوری آن اقدام کنند.

رئیس کلینیک و آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی فارابی اردبیل با یادآوری اینکه اغلب شهد عسل تولیدی و بسته‌بندی شده فاقد کیفیت و مطلوبیت خاص است، افزود: توصیه ما این است که مردم عسل با موم خریداری کنند چرا که در این وضعیت امکان تقلب و برخی دست‌کاری‌ها بسیار پایین است، در حالی که در شهد عسل برخی تقلب‌ها و ناخالصی‌ها مشاهده می‌شود.

زرخواه تصریح کرد: البته تعیین خلوص عسل خالص با ناخالص که حتی در آزمایشگاه به شکل 100 درصد امکان‌پذیر نیست و در این زمینه نمی‌توان دقیقاً اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: هر چند برخی از افراد سعی می‌کنند تا اعداد و ارقام خروجی آزمایشگاه را دست‌کاری کنند اما در آزمایشگاه فارابی که برای اولین بار اقدام به راه‌اندازی پیشرفته‌ترین آزمایشگاه آنالیز شیمیایی عسل در تمیز عسل خالص با ناخالص را کرده‌ایم سعی داریم تا جواب آزمایشات به شکل صحیح ارائه شود.

این دامپزشک در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: به رغم وعده‌های داده شده مسئولان بازار فروش عسل تقلبی در جاده‌های اردبیل - سرعین و اردبیل – آستارا همچنان داغ است و به رغم برخی وعده‌های داده شده در این زمینه اقدام مثبتی تاکنون انجام نشده که انتظار می‌رود با تلاش مسئولان امر هر چه سریع‌تر عسل فروشی‌های تقلبی در این مسیرهای گردشگری بساطشان برچیده شود.

 

 

برچسب ها: عسل،
نظر شما
ادامه