کد خبر: ۱۸۳۳

حکیم مهر -  مدیرکل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی، وزارت بهداشت از تشدید نظارت بر فرآوردهای گوشتی و لبنی از اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: به دنبال طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های گوشتی در اواخر سال گذشته، 50 محصول از فرآورده‌های نامنطبق گوشتی با استانداردها از سطح بازار جمع‌آوری و پروانه تولیدشان ابطال شد.

دکتر هدایت حسینی با اعلام این خبر، گفت: طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های گوشتی و لبنی در سال جاری همچنان ادامه دارد، نظارت بر فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس با همکاری سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌گیرد و نتایج بسیار خوبی از آن حاصل شده است، این امر در جهت سلامت فرآورده‌های گوشتی بوده است.

وی عمده مشکلات فرآورده‌های گوشتی که پروانه‌های تولید آنها ابطال شده است را عدم رعایت فرمولاسیون و همچنین عدم رعایت شرایط فنی ـ بهداشتی تولید عنوان کرد.

دکتر هدایت حسینی گفت: بر اساس ارزیابی خطر انجام شده بر روی محصولات غذایی، محصولات دارای اولویت همواره در نظارت و کنترلی جدی قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که نشان ایمنی و سلامت (سیب سلامت) به شش محصول از پنج شرکت غذایی در سال جاری ارائه می‌شود، گفت: مجموعا 37 محصول از مواد غذایی کشور موفق به اخذ نشان ایمنی و سلامت از وزارت بهداشت شده‌اند.

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت یادآور شد: وزارت بهداشت در رابطه با ارتقای سلامت جامعه، اهدافی مانند افزایش فیبر دریافتی مواد غذایی روزانه مردم، افزایش سرانه ماهی و همچنین افزایش مصرف نوشیدنی‌های سالم مانند چای سبز را دنبال می‌کند. بنابراین محصولاتی که نشان ایمنی و سلامت دریافت می‌کنند، توانسته‌اند خود را به وزارت بهداشت اثبات کنند که در این جهت حرکت‌های مثبتی انجام داده‌اند.

وی با توصیه به مردم برای مصرف حداقل هفته‌ای دو بار ماهی، افزود: با توجه به کاهش تحرک در شهرها، افزایش مصرف فیبر مانند سبزیجات و میوه‌جات نیز به مردم توصیه می‌شود.

دکتر هدایت حسینی در پایان، چای سبز را از جمله نوشیدنی‌های سالم عنوان کرد و گفت: چای سبز به دلیل برخورداری از مواد آنتی اکسیدان و ضد سرطانی می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی سالم جایگزین دیگر نوشیدنی‌ها شود.

 

نظر شما
ادامه