کد خبر: ۱۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مسئول کمیته دفاع از حقوق حیوانات بوشهر با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه شورای اسلامی شهر بوشهر خواستار برخورد قاطع با شهرداری این شهرستان به‌ خاطر کشتن حیوانات شد.

در این نامه که به دبیرخانه شورای شهر بوشهر ارسال شده، آمده است: رعایت حقوق حیوانات لازمه یک جامعه متمدن، انسانی و توسعه یافته است، بی‌شک تمام جانداران همانند آدمی حق حیات دارند و باید این حق محترم شمرده شود.
بر اساس این گزارش جای بسی تأ‌سف است که شهرداری بوشهر ماهیانه جان 150 قلاده سگ را می‌ستاند و در برابر این خشونت و قتل شرم آگین هیچ گونه احساس منفی نیز ندارد.
در این نامه آمده است: خواهشمندیم ترتیبی اتخاذ فرمائید و با تنظیم سیاستگزاری‌های شهری در راستای بهینه شدن زیست سالم و رعایت حقوق حیوانات که بی‌شک تأثیر بسزایی در زندگی سالم و انسانی دارد مسئولان شهرداری را از ادامه این روند خشن، غیر انسانی و تأسف آور بازدارید و همچنین با برنامه‌های بهداشتی همچون عقیم‌ سازی و یا خروج حیوانات از شهر از ادامه آن باز دارید.
در بخش پایانی این نامه آمده است: بی‌شک در صورت ارائه این روند انجمن در ارتباط با این موضوع اقدامات بعدی را با هماهنگی انجمن‌های بین‌المللی در پیش می‌گیرد.
بهانه دوباره برای طرح موضوع موش‌کشی در بوشهر نامه انجمن حمایت از حیوانات بوشهر به شورای شهر بود که در آن سگ‌کشی به شیوه شهرداری را خلاف اصول انسانی و حقوق حیوانات دانسته و خواستار تجدید نظر در این موضوع شدند.
رئیس شورای شهر بوشهر در این ارتباط اظهار داشت: بین دو گروه گرفتار شده‌ایم از یک سو مردم با اشاره به افزایش سگ‌های ولگرد خواستار جمع آوری و کشتن آنها هستند و از طرفی گروه‌های حامی حیوانات نیز چنین بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که قابل تامل است.
اردشیر محمدی باغملایی افزود: در کشورهای دیگر برای مقابله با سگ آنها را زنده گرفته و عقیم می‌کنند اما در کشور ما بخاطر هزینه بالای این اقدام، شهرداری‌ها با شلیک تیر یا طعمه‌گذاری با سگ‌ها مبارزه می‌کنند با این حال از این انجمن در جلسه‌ای برای مشارکت درباره مبارزه با سگ‌های ولگرد دعوت می‌کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
باسلام به دوست خوبم
من هم در این راستا در مورد دفاع از حقوق حیوانات وبلاگی را راه اندازی کردم لطفا سر بزنید و نظر یادتون نره آدرس وبلاگم :avinlaw.parsiblog.com
نظر شما
ادامه