کد خبر: ۱۸۵۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در پیامی فرا رسیدن ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی را به خانواده بزرگ دامپزشکی کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران متن این پیام بدین شرح است:فرا رسیدن ۱۴ مهر، «روز ملی دامپزشکی» را به خانواده بزرگ دامپزشکی کشور تبریک عرض می‌نمایم. ۱۴ مهر که با خوشفکری تعدادی از مدیران، فعالان و دانشجویان وقت دامپزشکی در سال ۱۳۶۹ مورد پیگیری و بعد تصویب قرار گرفت، فرصت مغتنمی برای تبیین نقش دامپزشکی در حوزه‌های مختلف سلامت و بهداشت عمومی جامعه است. شاید مهم‌ترین وظیفه تشکیلات دامپزشکی کشور، اعم از بخش دولتی و خصوصی شناساندن نقش و اهمیت این حرفه به آحاد مردم جامعه باشد و این امر جز با برنامه‌ریزی درازمدت و هدفمند و استفاده تمام و کمال از تمامی ظرفیت‌های دامپزشکی و حوزه‌های تأثیرگذاری آن محقق نخواهد شد. امسال، نودمین سال ایجاد تشکیلات نوین دامپزشکی به مناسبت درگیری طاعون گاوی، در سال ۱۳۰۳ می‌باشد. این عمر ۹۰ ساله باید از نظر عملکردی مورد واکاوی قرار گیرد تا نقاط ضعف و قوت این تشکیلات سنجیده و بازنگری جدی‌ای در فعالیت‌ها صورت گیرد.

بدون شک، خانواده‌ی بزرگ دامپزشکی کشور به این نتیجه رسیده است که ارتقاء و اعتلای همه‌جانبه حرفه دامپزشکی جز با تعامل و همدلی همه‌ی اعضاء اعم از بخش دولتی و خصوصی محقق نخواهد شد. در این راستا تلاش بنده و همکارانم تعامل و هم‌گرایی حداکثری با تمامی مجموعه‌های مرتبط با دامپزشکی کشور و پرهیز از تفرقه و واگرایی در این صنف خواهد بود. اهداف و وظایف مندرج در قانون تأسیس سازمان نظام، دامنه‌ی عملکرد وسیعی را پیش روی ما قرار داده است که تلاش خواهد شد از حداکثر این ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و در این راستا و با هدف شناساندن و معرفی سازمان و فعالیت‌های آن، نامه‌هایی به برخی از وزرا و معاونان محترم ریاست جمهوری و سازمان‌هایی مانند استاندارد، بسیج مستضعفین، امداد و نجات هلال احمر و غیره تنظیم و ارسال شد و آمادگی همکاری اعلام گردید.

به منظور تأثیرگذاری اجتماعی بیش‌تر تشکل‌ها و نهادهای صنفی، نامه‌های جداگانه‌ای به سازمان‌های نظام پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، پرستاری، مهندسی ساختمان، مهندسی معدن، روان‌شناسی و مشاوره، و صنفی رایانه‌ای ارسال و پیشنهاد تشکیل مجمع مشورتی مطرح شد که با بازخوردهای بسیار مناسبی همراه بود. هم‌چنین مکاتباتی با تمامی تشکل‌های تولیدی، صادراتی، وارداتی مرتبط با دام، طیور و آبزیان برای تشکیل جلسات هماهنگی این تشکل‌ها انجام گردید.

در فرصت کوتاهی که مسؤولیت ریاست سازمان به اینجانب واگذار شد، تلاش گردید با حداکثر توان و سرعت ممکن فرصت‌های از دست رفته جبران گردد و وضعیت عملکرد این سازمان به حالت طبیعی و رو به توسعه بازگردد که به یقین تلاش مضاعف همکاران ستادی و استانی و همه اعضای محترم نظام دامپزشکی در این امر نقش به‌سزایی داشته است که بر خود لازم می‌دانم از همه‌ی آن‌ها قدردانی نمایم.

سیاست اصلی سازمان در دوره‌ی جدید، تقویت گفت‌وگو با همه‌ی مخاطبان سازمان اعم از تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، مسؤولان و حاکمیت به‌ویژه همکاران عضو سازمان برای دست‌یابی به تفاهم و ارزش‌های مشترک در دو حوزه عملکردی اساسی اقتصاد و سلامت است. اعتقاد داریم تحقق این مهم جایگاه سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. را در جامعه به عنوان یک سازمان مسؤول و پاسخگو در فرایند توسعه پرشتاب ایران اسلامی درخشان‌تر خواهد کرد.

به امید روزهای بهتر برای دامپزشکی کشور

دکتر محمدرضا صفری

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

چهاردهم مهرماه ۱۳۹۳

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
0
ضمن تبریک این روز به همه همکاران عضو سازمان نظام دامپزشکی، برای ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی و همکاران ایشان چه در ستاد مرکزی و چه در استان ها، آرزوی موفقیت روزافزون دارم.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
0
باسلام اقای دکتر وهمکاران ستادی ایشان لطف نمایند در خصوص اجرائی نمودن بخشنامه ها واحکام مرتبط با بخش خصوصی علی الخصوص معیشت وتعرفه ها مقداری جدیت بیشتری به خرج دهند مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه ها (کشتارگاه های طیور)با وجود اعلام تعرفه ها در این چند سال گذشته هیچگونه حمایت وعزمی درخصوص اجرائی نمودن ان ندیده اند وروز به روز وضعیت بدتر شده است (دامپزشک مسئول فنی از استان فارس)
نظر شما
ادامه