کد خبر: ۱۸۷۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 17 کارخانه تولید خوراک دام به علت رعایت نکردن موازین و استانداردهای بهداشتی اخطار گرفتند و پس از اصلاح خط تولید بازگشایی شدند.

مهدی خلج در حاشیه نخستین همایش ملی سم شناسی و مسمومیت های دامی که امروز در سالن حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با حضور اساتید و متخصصان برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه 22 کارخانه تولید خوراک دام در کشور فعال است، افزود: کارشناسان سازمان دامپزشکی پس از نمونه برداری و آزمایش خوراک دام تولید شده در این کارخانجات محصول تولیدی 17 کارخانه را ناسالم اعلام کردند.

وی گفت: براساس نتایج آزمایشات در موادمعدنی خوراک دام تولیدی میزان فلزات سنگین بیش از حد مجاز بود که به همین علت خط تولید این کارخانجات تا زمان اصلاح مواد متوقف شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: 17 کارخانه ای که اخطار دریافت کردند پس از اصلاح موادمعدنی تولید خوراک دام و دریافت تاییدیه سلامتی از آزمایشگاه های ناظر سازمان دامپزشکی دوباره فعال شدند.
خلج گفت: سازمان دامپزشکی کشور بطور جدی خوراک دام تولیدی در تمام کارخانجات کشور را از لحاظ بهداشتی و سلامت به صورت مستمر پایش خواهد کرد.

وی افزود: تولید فرآورده خام دامی سالم مستلزم تولید و مصرف خوراک سالم و بهداشتی است و این مهم در اولویت سازمان دامپزشکی قراردارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از اجرای طرح پایش سلامت آبزیان پرورشی خبر داد و گفت: هم اکنون نمونه برداری و آزمایش ماهیان سردآبی پرورشی در سراسر کشور آغاز شده است و در صورتی که در مراکز پرورشی از خوراک quotation mark مالاشیت گرین quotation mark استفاده شده باشد آبزیان معدوم می شوند.

خلج افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده از این پس خوراک دام تولیدی در کارخانجات پس از بسته بندی و تاییدیه بهداشتی برچسب دریافت می کنند.
وی گفت: برای تولید خوراک دام بهداشتی با کیفیت بالا در یک برنامه تشویقی قرار است کارخانجات کوچک که ساختار مناسبی ندارند تعطیل شوند و کارخانجات بزرگ که از تجهیزات پیشرفته و دانش روز برای تولید خوراک دام استفاده می کنند مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: کنترل و پایش مستمر خوراک دام از ضروریات است در غیر این صورت 14 عامل بیماری زای دام از طریق خوراک دام قابل انتقال است.

خلج گفت: سال گذشته از تمام فرآورده های دامی و خوراک دام نمونه برداری شد و 38 هزار و 500 مورد آزمایش نیز برای ارزیابی آلاینده ها انجام گردید.

در این همایش از فعالان عرصه دامپزشکی کشور و استاد پیشکسوت دامپزشکی کشور «دکتر تقی تقی پور بازرگانی» تقدیر شد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
0
از سوسیس و کالباس و خمیر مرغ چه خبر؟ اینها در حوزه فعالیت سازمان نیستند؟ چرا سکوت؟ متاسفانه در این خصوص هر روز شاهد اخباری از سازمان غذا و دارو هستیم ولی شاهدسکوت سازمان دامپزشکی هستیم!!!چرا؟
مسؤول فني سابق
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
0
0
از اين أخطارها ي آبكي سازمان زياد ميده ولي كافيه مدير كارخانه يك ملاقات حضوري با يكي از مسؤلين بگيره بعد نتيجه ازمايشات إصلاح ميشه و اخطار هم إصلاح ميشه ، زور سازمان به قصابها ، مرغ فروش ها ميرسه و حاشيه امنيت كارخانه ها خيلي بالاست، مديران كارخانه ها هم به اين اخطارهاي آبكي عادت دارند و مي دانند كه كلاه سازمان پشم نداره و فقط كاغذ بازيه ،
نظر شما
ادامه