کد خبر: ۱۸۸۲

حکیم مهر -  وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مدیریت جدید وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌ها در حوزه دامپزشکی توسعه بهداشت، کنترل بیماری‌ها و پیشگیری است و تلاش می‌شود از زاویه نگاه دامپزشکی، اقدامات به سمت حفظ تولید و افزایش تولید غذای سالم و ارگانیک در کشور سوق یابد، ضمن اینکه تامین سلامت جامعه نیز مد نظر قرار دارد.

دکتر صادق خلیلیان در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان دامپزشکی کشور به واگذاری تصدی‌گری‌ها در چارچوب اجرای اصل 44 قانون اساسی در حوزه دامپزشکی اشاره کرد و افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود در بخش دامپزشکی، واگذاری‌ها نیز باید دقیق و با تدبیر بیشتری انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه دامپزشکی برای مبارزه با بیماری‌ها باید واکنش‌ها سریع باشد، ‌ادامه داد: البته در این زمینه برقراری ارتباط با بخش‌های تحقیقاتی و دانشگاهی نیز از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

خلیلیان با تاکید بر اینکه باید در ارائه خدمات به مردم و بخش خصوصی سهولت ایجاد شود، افزود: در این بخش به پویایی و شادابی بیش از گذشته نیاز داریم البته این سازمان باید خود را از حیطه‌های سیاسی مصون کند و به فعالیت‌های تخصصی خود توجه داشته باشد.

وی با اینکه چرخش مدیریت میان نخبگان را ایده مناسبی دانست و گفت: فرصت خدمتگذاری و پیاده کردن ایده‌های مختلف را در اختیار همه قرار خواهیم داد البته گردش مدیریت‌ها باید با حفظ حرمت‌ها، ‌سبب پویایی و شادابی در بخش شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان اظهار کرد: تغییر و تحولات درسطح مدیریت وزارت جهادکشاورزی با برگزاری جلسات کارشناسی و ارزیابی خدمات و فعالیت‌های آنان به تدریج ادامه می یابد که البته این موضوع به معنای نفی فعالیت‌های مدیران قبلی نیست.

در ادامه این مراسم دکتر مجتبی نوروزی ـ رییس سابق سازمان دامپزشکی کشور ـ نیز با بیان اینکه این سازمان توانسته طی سال‌های اخیر با کنترل، نظارت و اجرای واکسیناسیون گسترده، اکثر بیماری‌های دامی را کنترل کند، افزود: در حال حاضر کشور از بیماری‌هایی همچون آنفولانزای فوق حاد طیور و طاعون گاوی عاری است، البته ادامه این کنترل‌ها به حمایت های وزارت جهاد کشاورزی نیازمند است.

نوروزی با اشاره به بیماری تب برفکی نیز اظهار کرد:‌ فازهای اول و دوم واکسیناسیون مقابله با این بیماری، اجرایی شده و هم‌اکنون فاز سوم این واکسیناسیون در سطح کشور، آغاز شده است.

رییس سابق سازمان دامپزشکی کشور کاهش میزان بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و آبزیان را از دستاوردهای این سازمان ذکر کرد و گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این سازمان کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که البته ‌با افزایش واکسیناسیون در سطح کشور توانسته ایم به این موفقیت دست پیدا کنیم.

 

نظر شما
ادامه