کد خبر: ۱۸۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: دام‌های خارجی تنها برای دلالان منفعت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دکتر حسین رشیدی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی عشایر استان کرمان گفت: اکیپ‌های دامپزشکی طی سال در هشت نوبت خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌دهند و نسبت به واکسیناسیون دام‌های عشایری نیز اقدام می‌کنند.

وی ورود دام خارجی را به عنوان معضل جدی استان مطرح کرد و ادامه داد: ما باید علاوه بر حفظ مراتع به فکر تولیدات دامی عشایر نیز باشیم تا با ورود دام‌های خارجی مشکلات بیشتری را متحمل نشویم.

مدیر کل دامپزشکی شمال استان کرمان عنوان کرد: شهرستان بم بهترین نژاد گاو شیری را داشت، اما ورود دام‌های خارجی بر این مسئله تاثیر بسیار گذاشت.

وی اظهار کرد: دام‌های خارجی در مقطعی کوتاه منافعی را برای دلالان به دنبال دارد، اما برای دامداران و عشایر ما آفت بزرگی تلقی می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی شمال استان کرمان گفت: در زمان جابه‌جایی عشایر، بیماری‌های دامی نیز انتقال می‌یابند، بنابراین باید قبل از آن دام‌ها واکسینه شوند تا از انتقال بیماری‌های فصلی جلوگیری شود.

دکتر رشیدی خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای به منظور ارائه خدمات به دام‌های عشایری با مدیر کل امور عشایری مصوباتی را برای این امر داشتیم.

وی تصریح کرد: در کمال تاسف عده‌ای سودجو به اسم دام عشایر، مجوزها را دریافت می‌کنند و در این قالب دام‌ها را به صورت غیرقانونی به خارج از کشور به فروش می‌رسانند.

دکتر رشیدی گفت: اداره کل دامپزشکی آمادگی دارد تا اکیپ‌های خود را در سطح استان برای تامین بهداشت دام‌ها مستقر کند.

مدیر کل دامپزشکی شمال استان کرمان عنوان کرد: برای هویت‌دار شدن دام‌های استان باید اقدامات جدی صورت گیرد تا از این طریق جمعیت دامی قاچاق قابل شناسایی باشند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
سلام
مایک مدیرکل دامپزشکی کرمان داریم ویک مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان دیگه شمال کرمان،شرق گرمان یاغرب کرمان معنی ندارد
نظر شما
ادامه