کد خبر: ۱۹۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  توانمندیهای بخش خصوصی نه تنها در ایران، بلکه در تمامی کشورهای دنیا به ثبت رسیده است.
رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب گفت: واگذاری صدور مجوزهای کلینیکها، آزمایشگاهها، درمانگاهها و... به بخش خصوصی چندین سال است که در دامپزشکیهای دیگر کشورها از جمله سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) که خود یک NGO است انجام می شود و هرگز حاکمیتی محسوب نمی شود.
دکتر سیدمحمد آقامیری افزود: در وزارتخانه هایی چون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واگذاریها، سالیان سال است که توسط بخش خصوصی انجام می شود.
شاکله صدور مجوزها باید توسط دولت تعیین شود
وی درباره نحوه نظارت دولت گفت: واگذاریها نباید رهاسازی شود، بلکه دولت باید درخصوص صدور مجوزها شرایطی را در چند ماده و بند تعریف کند.
دکتر آقامیری خاطرنشان کرد: شاکله و قانونهای لازم برای صدور مجوزها، برای جلوگیری از سلیقه ای شدن باید توسط بخش دولتی تنظیم شود و بخش خصوصی اگر متقاضیان شرایط لازم را دارا بودند، نسبت به صدور آن اقدام کند.
وی در ادامه به ماده (2) طرح افزایش بهره وری بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت در بند (ج) این ماده، سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی موظف به صدور و نظارت بر مجوز تاسیس کلینیکها، پلی کلینیکها، آزمایشگاهها، داروخانه ها، بیمارستانها، مراکز تلقیح مصنوعی و مایه کوبی و شرکتهای مهندسی و خدمات فنی _ اجرایی _ مدیریتی _ مالی و بیمه _ اقتصادی _ بازرگانی و کشاورزی هستند.
دکتر آقامیری در پایان گفت: مظلومیت دامپزشکان باید در جایی عنوان شود و بهتر است به جای جنجال آفرینی در وظایف حاکمیتی و غیره به اصل کار یعنی سلامت بهداشت دامها که به سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد، همت گماریم.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس امور بین الملل
|
-
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۴
0
0
من عاجزانه از آقای دکتر آقامیری می خواهم که بدون مطالعه بخصوص در رابطه با مجامع بین المللی اظهار نظر ننمایند ، آقا ی اقامیری، سازمان جهانی بهداشت دام یک NGO نمی باشد بلکه یک سازمان بین حاکمیت ها می باشد یا بعبارتی Intergovernmental body می باشد خواهش می کنم با ساختار این سازمان که بر روی آدرس زیر می باشد آشنا شوید
http://www.oie.int/eng/OIE/en_about.htm?e1d1
ضمنا آیا شما که با حکم رییس دولت منصوب شده اید یک NGO می باشید ؟
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۴
0
0
آقای دکتر آقامیری نه تنها به سازمان دامپزشکی کشور ضربه وارد می کند، بلکه بخش خصوصی را نیز به ورطه نابودی خواهد کشاند. چه کسی شما را انتخاب کرده ؟ بخش خصوصی یا دولت ؟ وقتی شما را دولت انتخاب می کند NGO چه معنایی دارد؟
از همکاران
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
0
0
نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی چگونه می تواند در مورد بیمارستان و پلی کلینیک و داروخانه دامپزشکی اظهار نظر علمی کند؟

شما چظور می توانید حق دامپزشکی را با
نظام دیگری که صلاحیت علمی و عملی ندارد
تقسیم و مشترک کنید؟
همکار
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
0
0
سازمان نظام دامپزشكي به دليل برخورداري از بودجه دولتي ( حدود پنج ميليارد ريال در سال) و نصب رئيس آن با امضاي رئيس جمهور، سازماني شبه دولتي محسوب ميگردد. یکی از عوامل عمده ي گسترش فساد در جهان می تواند ظهور شبه دولتي ها و واگذاري اختيارات دولتي به نهادهاي شبه دولتي مي باشد
نظر شما
ادامه