کد خبر: ۱۹۱۷۱

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان مطلب فوق گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه اجرا گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر نادر پرور افزود: به پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت دام هر سال در ابتدای فصل پاییز و با آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر و به منظور ردیابی بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان این طرح همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه اجرا می شود.

دکتر پرور با بیان اینکه این طرح از تاریخ 28/7/93 در استان کرمانشاه آغاز شده تصریح کرد: در این طرح تعدادی از واحدهای صنعتی و روستایی استان بصورت تصادفی انتخاب و از پرندگان موجود نمونه گیری بعمل می آید.

وی خاطر نشان کرد: طی یک ماه بیش از 453 نمونه از 12 واحد روستایی و 15 واحد صنعتی پرورش طیور استان جمع آوری و برای هر نمونه 4 نوع آزمایش (الیزا – تست های  Hi مربوط به H5, H7 و H9 ) انجام شده که خوشبختانه تاکنون از نظر بالینی هیچ موردی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان مشاهده نگردیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه علاوه بر این طرح فعالیتهای نظارتی و بهداشتی این اداره کل در تمام زمینه ها بصورت مستمر انجام می گردد، افزود: پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماریهای طیور بخصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بصورت جدی پیگیری می شود؛ بعنوان مثال در 8 ماهه ابتدای سال 93 توسط همکاران این اداره اقداماتی شامل 7200 مورد بازدید از واحدهای طیور صنعتی، روستایی، تالاب ها، کشتارگاهها و بازار پرنده فروش ها، بیش از 4100 مورد نمونه گیری، نزدیک به 10 هزار مورد آزمایش، 1500 مترمربع ضدعفونی اماکن نگهداری طیور و همچنین ضدعفونی 5200 دستگاه خودروهای حمل طیور زنده انجام شده است.

 

 

نظر شما
ادامه