کد خبر: ۱۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی از تولید واکسن سویه جدید تب برفکی خبر داد و گفت: این واکسن آماده تحویل به سازمان دامپزشکی است. 
دکتر عبدالحسین دلیمی ضمن بیان این مطلب افزود: چهار سویه تب برفکی در ایران شایع است که هر کدام نسبت خاصی داشته و واکسن هر کدام نیز موجود است و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه اخیرا سویه جدیدی از تب برفکی از کشور پاکستان و هند در کشور شایع شده و دام های بسیاری را تلف کرده است که واکسنش نیز موجود نبود.

رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: با ورود این سویه به کشور موسسه واکسن و سرم سازی رازی اقدام به تولید واکسن آن کرد که مراحل آن به اتمام رسیده و واکسن آماده است.
 وی با بیان اینکه این سویه جدید سال گذشته وارد کشور شد، اظهار داشت: واکسن تولید شده و به زودی در اختیار سازمان دامپزشکی قرار می گیرد.

 در حال حاضر شیوع این بیماری در دام های استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، قم، فارس و کهکیلویه و بویر احمد گزارش شده است.
 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
alireza rafiee
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۹
0
0
salam,
aya fekr mikonid ba amadan har bimari jadid ya har sooye jadi bayad vaccine barayash dorost kard?lotfan be in porsesh javab dahid va agar lazem bood be yek soale omoomi tabdil konid va dar site begozarid,ta javabhara moghayese konim.agar javab bandeh ra bekhahid bayad begoyam in naghs elm pezeshki va dampezeshki ast ke in barkhord va strategy ra darad,sanian agar ham anha bedanand ke in ravesh dorost nist vali choon pool toosh dare moshkeli nist,bichaare damdar ya morghdar ke bayad daem vaccine bekhare .
نظر شما
ادامه