کد خبر: ۱۹۲۵۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
«سرج ناکوزی» نماینده سازمان خواربار جهانی (فائو) در ایران در نشستی مشترک با «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی برای افزایش همکاری‌ها اعلام آمادگی کردند ...

نماینده سازمان خواربار جهانی (فائو) در جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران با توجه به ظرفیت های خود در زمینه های مختلف انسانی و تجهیزاتی، می تواند هدایتگر منطقه در عرصه های کشاورزی و دامپزشکی باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «سرج ناکوزی» نمایندگی سازمان خواربار جهانی (فائو) و همچنین سازمان همکاری اقتصادی (اکو) را در جمهوری اسلامی ایران به عهده دارد، صبح امروز (شنبه) در نشستی مشترک با دکتر مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: دفتر فائو در تهران آمادگی خود را برای کمک به جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اعلام می دارد.

وی همچنین نسبت به پیگیری موضوعات این نشست اطمینان داد و افزود: طرح های فائو در حال تبدیل از حالت پروژه محور به طرح­های استراتژیک است.

دکتر مهدی خلج، رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران از یک سو و توانمندی های سازمان دامپزشکی، این سازمان آمادگی دارد که نسبت به انجام برنامه های منطقه ای فائو اقدام کند.

 

وی افزود: در این ارتباط با توجه به وجود سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای بیماری­های دام، این سازمان آمادگی کامل دارد نسبت به در اختیار گذاشتن تجربیات خود و حتی استقرار دفتر منطقه ای مربوطه در ایران اقدام کند.

دکتر خلج اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه آقای ناکوزی نماینده سازمان خواربار جهانی در اکو نیز است، ما خواستار کمک به بخش اکووکو (دفتر دامپزشکی اکو) هستیم.

وی همچنین خواستار برگزاری دوره های آموزشی منطقه­ای و ملی توسط نمایندگی فائو در جمهوری اسلامی ایران شد.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
0
با سپاس از جناب آقای دکتر خلج که از قدرت علمی و مدیریتی جناب آقای دکتر اختیارزاده که در نشست نیز در کنار ایشان حضور دارند استفاده می نمایند. ایشان چه در دوره عمومی و چه در دوره تخصصی یهداشت مواد غذایی از بهترین های دانشگاه تهران بوده اند.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
0
من هنوز نفهمیده ام که چرا و از چه موقعی، ((سازمان غذا و کشاورزی)) جهان، ((سازمان خواروبار))؟!! ترجمه شده است. نام این سازمان، بسیار دقیق و علمی است و نشان دهنده اهمیت کشاورزی در تولید غذا است. تمام اسناد سازمان بهداشت جهانی که به غذا ارتباط می یابد نیز با همکاری فائو نوشته می شود و همیشه در سندهای مواد غذایی، ابتدا نام فائو و سپس سازمان بهداشت جهانی مطرح می شود. نامی که در کشور ما روی این سازمان گذاشته اند، انسان را یاد بقالی سر گذر می اندازد، ضمن این که اهمیت کشاورزی و نزدیکی آن با تولید غذا و امنیت غذایی هم، از نظر معنایی آسیب دیده است.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
0
با این مسئولان دامپزشکی ..............؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
0
بیشتر از همون بقالی هم نیست برادر! زیاد جدی نگیرید.
همکار سازمانی
|
-
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
0
مواظب قدرت علمی شون یه وقت کار دستتون نده ها. آخه قدرت زیادی خوب نیست امکان .......... هست.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
ماشالا قدرت از وجنات مبارکشون فوران میکنه!
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
0
0
قصد مبالغه و یا اطاله کلام را ندارم ولی از دوستی که در مورد دکتر ............ نوشته اند که دکتر خلج از قدرت علمی و مدیریتی ایشان استفاده می نمایند سئوالی دارم و آن اینکه مناصب و پستهای ایشان را همگی به آن اشراف داریم و فرصت کم نداشته اند ایشان برای خدمت گذاری و مثمر ثمر بودن ولی بجز برنامه های ناتمام ایشان و همچنین مشکل عمده تب برفکی در زمان ریاست اداره مبارزه دام و همچنین ....................... چه نکته بارزی از ................ دیده اید بفرمائید تا ما هم بدانیم
ایشان سالها هم معاون دفتر قرنطینه بوده اند البته نامربوط به رشته تحصیلیشان و تنها انتظاری که از نامبرده میرفت این بود که به قول شما قدرت علمی برجسته خود را روی کاغذ بصورت دستورالعمل یا بخشنامه منتقل می کردند تا بلکه یادگاری از ایشان بماند ولی همانگونه که همگان می دانند یادگارهای بسیار بسیار زیبایی از ایشان به جای مانده است که دکتر خلج می توانند از آنها بهره برداری کنند
به قول شاعر بلند آوازه که میفرماید :
......................
......................
دکتر عزت مزید
نظر شما
ادامه