کد خبر: ۱۹۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حواصیل خاکستری مجروح توسط دامپزشکی زنجان تحت عمل جراحی موفقت آمیز قرار گرفت.

احد جوادی روز یکشنبه با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این پرنده که در نتیجه شلیک شکارچی تیر خورده بود روز شنبه از پارک ملت شهر زنجان توسط شهروندی به شبکه دامپزشکی زنجان تحویل داده شد.

وی یادآورشد: بال سمت راست این پرنده از ناحیه قلم بر اثر اصابت تیر و شدت ضربه کاملا خرد و عفونی شده بود.

این دامپزشک خاطرنشان کرد: به توجه به وجود قانقاریا در این ناحیه از عضو حواصیل خاکستری، ناحیه دست پرنده تحت بیهوشی عمومی، قطع شد.

جوادی ادامه داد: زمان جراحی دو ساعت به طول انجامید که در زمان حاضر، حال عمومی این پرنده رضایت بخش است و نیاز به مراقبت های ویژه پس ازعمل جراحی دارد.

وی با بیان اینکه عمل جراحی ساعت 19 شامگاه گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: داروهایی به حواصیل تجویز شده است که باید در زمان مقرر جهت بهبودی حال این پرنده بی زبان مورد استفاده قرار گیرد.

این دامپزشک تاکید کرد: حواصیل امروز/ یکشنبه / تحویل محیط زیست خواهد شد تا در دشت سهرین رهاسازی شود.

جوادی افزود: پزشکان دامپزشکی پیشتر نیز اقدام به عمل جراحی یک خرگوش وحشی کرده که علت جراحی این حیوان نیز شکستگی قلم پا بود.

وی تاکید کرد: این خرگوش وحشی هم پس از بهبودی تحویل محیط زیست و در دامن طبیعت رها شد.

به گزارش ایرنا، حواصیل خاکستری پرنده ای بزرگ جثه به وزن یک تا دو کیلوگرم است و قامتی بین 90 تا 100 سانتی متر دارد و فاصلهٔ بین دو سر بال هایش به 175 تا 195 سانتی متر می رسد.

حواصیل خاکستری در آب های کم عمق به شکار ماهی، قورباغه و حشرات می پردازد، در عین حال ممکن است پستانداران کوچک، خزندگان، جوجه ها و پرندگان کوچکی همچون پاشلک، مرغ باران و جوجه اردک را نیز شکار کند.

حواصیل خاکستری غالباً به هنگام شکار بی حرکت می ایستد و یا قربانیش را به آهستگی تعقیب می کند.

این پرنده ها، به طور دسته جمعی و بر روی درختانی که نزدیک علفزارهای پرآب، رودخانه ها، دریاچه ها و یا ساحل دریا هستند لانه می سازند هر چند آنان در نیزارها نیز معمولاً آشیان می کنند.

حواصیل خاکستری، در کرانه های دریاها، تالاب ها، و رودخانه ها زندگی می کند و در ایران به تعداد فراوان وجود دارد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
0
خدا لعنتتان کنه شکارچیان وحشی و جانی و بی فرهنگ و پست فطرت و...
نظر شما
ادامه