کد خبر: ۱۹۲۹۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

دکتر محمد لطفی زاده در وبلاگ خود نوشت:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

برنامه (حرف حساب) شبکه یک سیما، صبح سه شنبه 18 آذر 93 میزبان دکتر مهربانی (دکترای ژنتیک و اصلاح دام) با موضوع (کیفیت مرغ) بود.

 

در این برنامه ضمن آنکه مهمان برنامه به درستی نتوانست پاسخ دهد که سرنوشت کله مرغ چه می شود و کجا مصرف می شود، از کیفیت مرغ و هورمون ندادن به مرغ تا نوع بسته بندی و توصیه های بهداشتی به مردم در این خصوص سخن گفت.

واقعاً جای سؤال است که جایگاه دامپزشکان در این میان کجاست؟ آیا یک متخصص علوم دامی می تواند درباره کیفیت مرغ و اصول بهداشتی و بسته بندی آن به مردم آموزش دهد و اظهار نظر کند؟؟؟

در مورد بحث بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان که دامپزشک در تلویزیون دعوت نمی شود، درباره کیفیت مرغ و فرآورده های دامی هم که دعوت نمی شود پس جایگاه دامپزشک کجاست؟

همین دیشب هم در برنامه زنده مصیر شبکه یک، رئیس استاندارد و رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس کمیسیون بهداشت دعوت شده بودند تا درباره نظارت بر مواد غذایی (از لبنیات و گوشت بگیرید تا برنج و غیره) صحبت کنند و مجری هم گفت : (مسیر نظارت بر غذا از استاندارد و وزارت بهداشت می گذرد) انگار نه انگار که سازمان دامپزشکی در ایران وجود دارد!!!

به نظر شما مقصر خود ما نیستیم که نتوانسته ایم با تعامل مناسب خودمان را بشناسانیم؟

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
اقاي دكتر عزيز، مقصر دامپزشكاني هستند كه به جاي معرفي دامپزشكي به احاد جامعه همش در پي بحث هاي شرعي مثل نجاست سگ مي باشند. با تشكر
Dvm
|
-
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
واقعا چرا دامپزشکی اینقدرمظلومه؟کی باید از این دور افتادگی دربیاد؟ کی؟
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
مقصر مدیران ........ دامپزشکی هستند که با ................ در پست خودشون میمونن وبرای حفظ خودشون ..................... ازجمله چشم پوشی تخلفات ی مثل مرغ آلوده گوشت آلوده، خمیر مرغ، پای مرغ وهزاران چیز دیگه. وقتی هم .............. میگن دامپزشکی مقصره نه اون مدیر ............. بنابراین دیگه برای دامپزشکی جایگاهی باقی نمیمونه عزیز دل برادر.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
دامپزشكي يعني ............... من موندم همكاران دامپزشكي چرا تو باغ نيستند!!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
آقا حکیم مهر ، اگر موضوعی رو نمیدونید حداقل سوال که میتونید بفرمایید. من برنامه رو ندیدم و از موضوعات مطروحه هم خبر ندارم و اظهارنظر نمیکنم . ولی میدونم که جناب دکتر مهربانی دامپزشک عمومی از دانشگاه تهران هستند که تخصص خودشان رو در خارج از کشور گرفته اند ، حالا بقول شما در ژنتیک. و الان هم در حوزه طیور حرف برای گفتن دارند. اگر با سلیقه شما جور نیست این بحث دیگری ولی اینکه بنویسید چرا دامپزشک دعوت نشده برای شما که ادعا دارید در جهت تنویر افکار عمومی قلم میزنید خوب نیست. دقت کنید.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
بسمه تعالی. سلام علیکم. ضمن تشکر از حکیم مهر به دلیل انتشار این خبر. در مورد دوستی که موضوع نجاست سگ را مطرح فرمودند عرض می کنم که حق با ایشان است اگر همش در پی بحث های اینچنینی باشیم بله اما اگر نجاست سگ را هم تبیین کنیم و با اشاعه دروغ یک بحث مقابله کنیم و از سویی امثال حقیر که بیش از دو هزار مطلب در وبلاگ و هجده هزار مطلب در حکیم مهر منتشر نموده ایم بعید است مقصر قلمداد شویم. در مورد دوستی که از تخصص جناب دکتر مهربانی گفته اند انچه تلویزیون توضیح داد همان بود که عرض شد اما اگر بنده اشتباه کرده باشم و ایشان دامپزشک هم باشند عذرخواهی میکنم. لیکن موضوع همچنان به جای خود باقی است. ایشان در دانشکده کشاورزی فعال هستند و الآن دامپزشکان مرتبط با بهداشت مواد غذایی کم نیستند و از سویی در برنامه های دیگر هم این مشکل وجود دارد. ان شاء الله مشکل حل شود.
شیرازی
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
با سلام ضمن تایید فرمایشات جناب دکتر لطفی زاده. بنده حقیر هم اضافه کنم که اگر واقعا دکتر مهربانی دامپزشک هستند باید: 1- با افتخار در رسانه ملی عنوان میکردند که دامپزشکند. 2- ایشان باید به یک موضوع دیگه اشاره می کردند: که متولی بهداشت دام و فراورده های خام دامی سازمان دامپزشکی کشور هست و حتی می توانستند به قسمت اعظم سئوالات به همین علت پاسخ ندهند.
نکته دیگه اینکه با توجه به مسبوق به سابقه بودن چنین برنامه هائی در رسانه ملی بنده پیشنهاد می کنم روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور عکس العمل نشان بده و با سازمان صدا و سیما مکاتبه مناسب انجام بشه تا چنین برنامه هایی تکرار نشه.
رضا سبحانی
|
-
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
با سلام. آقای دکتر لطفی زاده درست اصل داستان رو نشانه رفته اند و به موارد خوبی اشاره کرده اند. در کامنتی که در یکی از مطالب وت پارس بود هم به نکته خوبی اشاره کرده اند که ما هنوز نتوانسته ایم دامپزشکی را به صورت مسئله در بیاوریم.
http://www.vetpars.com/index.php/publisher/articleview/action/view/frmArticleID/2504/
به کامنت آقای دکتر توجه کنید.نکات بی پرده تر و جالب تری که واقعیت داستان هست را اشاره کرده اند.
نظر شما
ادامه