کد خبر: ۱۹۳۲

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اعلام کرد: طی هفته اخیر هیچ دام زنده ای از مرزها بصورت رسمی وارد کشور نشده است.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: تا هفته گذشته تعداد محدودی دام بصورت رسمی از جمهوری‌های قرقیزستان و ارمنستان وارد کشور شد و از آن زمان تاکنون هیچ دام زنده‌ای وارد کشور نشده است.

وی، تصریح کرد: واردات دام برای کسانی که مجوزهای واردات دریافت کرده اند نیز تا زمان دستیابی به شرایط مناسب و ایده آل در ارتباط با بیماری تب برفکی، ممنوع است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اظهار داشت: علیرغم فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان دامپزشکی، کانون‌های سویه جدید تب برفکی هنوز کنترل نشده و بشکل قبل، فعال است.

دستور با اشاره به اجرای فاز بیستم واکسیناسیون مقابله با این بیماری، گفت: در روزهای آتی فاز ‪ ، ۲۱‬ابلاغ و اجرا خواهد شد که امیدواریم با اقدامات انجام شده به مرور به شرایط بهتری دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ادامه داد: هم اکنون این بیماری در تعداد زیادی از استان‌های کشور شایع شده که وضعیت درگیری آن در ‪ ۷‬استان سیستان و بلوچستان، اصفهان، تهران، قم، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی شدیدتر گزارش شده است.

وی از انجام مقدمات در اختیار قرار دادن واکسن مقابله با این بیماری بصورت تولید در موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی و همچنین واردات از کشورهای دیگر، خبر داد و افزود: از طریق در اختیار قرار دادن واکسن‌های مورد نیاز این سویه، میزان گسترش این بیماری کنترل شده و به مرور به حذف این بیماری در جامعه دامی کشور، دست پیدا خواهیم کرد.

دستور بااشاره به اقدامات قرنطینه‌ای این سازمان، تصریح کرد: بعد از اجرای واکسیناسیون
در سراسر کشور، از طریق اقدامات قرنطینه‌ای می‌توان جلوی گسترش بیماری تب برفکی را در کشور گرفت.


 

نظر شما
ادامه