کد خبر: ۱۹۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
سازمان بهداشت جهانی مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها را "تهدید بزرگ جهانی" می‌داند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سازمان بهداشت جهانی مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها را "تهدید بزرگ جهانی" می‌داند.

نخستین گزارش این گروه پنج‌شنبه (بیستم آذر، یازدهم دسامبر) منتشر شد و در آن هشدار داده شده هزینه انسانی مقاومت عفونت‌ها به درمان چنان عظیم است که یک اقدام جدی و اساسی را طلب می‌کند.

ده درصد عفونت‌های خون در اروپا به علت استافیلوکوک طلایی مقاوم به متی‌سیلین (MRSA) است. در بسیاری از این کشورها، نیمی از این موارد، به آنتی‌بیوتیک مقاومند.

در این گزارش آمده اگر برای مقاومت به آنتی بیوتیک چاره‌ای اندیشده نشود، عفونت‌های درمان ناپذیر تاثیری عمیق و وسیع بر سلامت و بر اقتصاد کشورها بجای خواهند گذاشت و بسیاری از دستاوردهای پزشکی یک قرن گذشته از دست خواهد رفت.

این گزارش تخمین زده که در حال حاضر دست کم سالانه هفتصد هزار نفر در دنیا به علت عفونتهای مقاوم به درمان می‌میرند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
0
سلام. نلسون ماندلا در کتاب نهضت آزادی می نویسد ،رهبر یک گروه باید مثل چوپان گله باشد ،اجازه دهد زرنگ ترین اعضاء گله جلو گله حرکت کنند و گله را پیش ببرند و اگر گله راه را اشتباه رفت با پرت کردن سنگ و یا در اوردن صدا گله را بسوی مقصد راهنمایی کند .و میگویید اگر چوپان خود جلو گله راه بیفتد و حرکت کند،گله دنبال او نخواهند آمد و اگر سعی کند آنها را دنبال خود بکشد جزء خستگی چیزی آید چوپان نمی شود وگله بجایی نمی رسد .حکایت امروز ما و مسولین محترم است ،که فکر می کنند عقل کل هستند و یک تنه میخواهند همه مشکلات را حل کنند .ده سال پیش در خصوص باقیمانده های دارویی در مواد غذایی هشدار های زیادی دادیم و چند طرح تحقیقاتی نوشتیم ام هیچ کس توجه نکرد و همه در خواب زمستانی بودند و جایی هم برای اطلاع رسانی در این خصوص وجود ندارد ،حتی سایت شما و سایرین هم دو مقاله مرا چاپ نکردند .مطمن باشید در کشور ما وضعیت بدتر است ،چون هیچ دستکاه نظارتی وجود ندارد .معاونت غذا و دارو و سازمان دامپزشکی در خواب خوش زمستانی بسر می برند .کامیاب قیصربیگی
نظر شما
ادامه