کد خبر: ۱۹۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، از ابلاغ نهایی دستورالعمل ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی به ادارات کل دامپزشکی استانها و سازمان نظام دامپزشکی بعنوان مجریان این طرح، خبر داد   .
"دکتر سیدمحمد آقامیری" گفت: ابلاغ این دستورالعمل در 10 مرداد سال گذشته صورت گرفته بود که باید بدنبال آن در 8 آبان سال گذشته این طرح در سراسر کشور اجرایی می شد، که بدلایل مختلفی از جمله ابهامات مطرح شده توسط منتقدان، به تعویق افتاد.
وی ادامه داد: این طرح پس از تصحیح در سازمان نظام دامپزشکی، هفته گذشته به سراسر کشور ابلاغ شد.
آقامیری، تصریح کرد: دستورالعمل ماده 19 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی از امروز در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
وی ارتقا بهداشت و سلامت عمومی جامعه را مهمترین دستاورد اجرای این آئین نامه عنوان کرد و گفت: بدنبال اجرای این آئین‌نامه هرگونه ارتباط مالی بین کارفرما و مسئولان فنی بهداشتی قطع می‌شود.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، افزود: مسئولین فنی و مهندسی که در مراکز عرضه و بسته بندی مواد پروتئینی با منشا خام دامی، کشتارگاه ها و کارگاههای تبدیل ضایعات دامی و سردخانه های اختصاصی نگهداری فرآورده های خام دامی فعالیت می کنند از این به بعد باید براساس این دستورالعمل، فعالیت کنند.
آقامیری ادامه داد: این دستورالعمل در دو فاز انجام می شود که در فاز نخست بخش گسترده ای از مراکز مرتبط با دامپزشکی تحت پوشش قرار می گیرند و فاز دوم این آئین نامه نیز توسط سازمان دامپزشکی کشور مشخص می‌شود.

 

توضیح حکیم مهر : در رشته دامپزشکی عنوان مهندسی وجود ندارد و در این خبر قید مهندس ظاهراً به اشتباه عنوان شده است!

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازرس کشتارگاه
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۷
0
0
من که فکر نمی کنم به جایی برسد .
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
با اجرای این طرح مطمن باشید وضعیت بهداشت مواد خام کشور نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه شرایط بدتر هم خواهد شد. گذشت زمان ثابت خواهد کرد. حالا دکتر آقا میری مانور بدهد ، آینده همه چیزو مشخص می کنه
دامپزشک واقع بین
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۰
0
0
با سلام
برای اجرای یک قانون باید اطلاعات کاملی از وضع موجود داشته باشیم و سپس بتوانیم آن را بدون تبعیض و کامل اجرا کنیم . سازمان نظام دامپزشکی قاعدتا باید بانک اطلاعات کاملی از تعداد سردخانه ها ، کشتارگاهها و مراکز عزضه دام و بیته بندی مواد غذایی و... داشته باشد . امیدواریم این چنین باشد . به نظر بنده اگر این اطلاعات وجود دارد باید در یک بازه زمانی مشخص بتوان آن را اجرا نمود . یعنی نمی توان زمان طولانی برای اجرایی کردن ان منتظر بود .
می توان برای اجرای صحیح و دقیق این قانون از کلیه دامپزشکان شاغل در بخش های مختلف مشمول این ایین نامه خواسته شود روی سایت و بخش خاص ثبت نام کنند .

در انتها پیشنهاد می شود این سایت بعنوان تنها فضای کارآمد موجود در فضای مجازی این موضوع را برای احقاقا حقوقو دامپزشکان و تعیین میزان کارآمدی سازمان دامپزشکی بصورت ویژه دنبال کند
ارش بیت اللهی
|
-
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
0
بنده 3 سال است که در یک کارخانه خوراک دام وطیور مسئول فنی هستم ودر طی این سه سال هیچ گاه دستمزد واقعی خود را دریافت نکرده ام به نظر من اگر قوانین درست اجرا شود هرگز چنین اتفاقی نمی افتاد اما اگر میزان الودگی محصول 1%افزایش یابدنامه هاوبازدید ها به کارخانه سرازیر میشود اجرای چنین قوانینی به نفع کیست ایا با یک مدرک کارشناسی 200 هزار تومان حقوق قانون میخواهد یا نظارت واگر در شرایط کنونی نظارت وجود داشته باشد مشکلات حل میشود
نظر شما
ادامه