کد خبر: ۱۹۷۰۸

خبرگزاری فارس: درصدد تولید دارو از شیر دام شبیه‌سازی شده هستیم

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان گفت: پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان درصدد است تا دام و حیوان را به صورتی شبیه‌سازی کند که از شیر حیوان دارو تولید شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن نصراصفهانی ظهر امروز در حین بازدید اعضای شورای شهر و خبرنگاران از مجموعه و بخش‌های پژوهشکده زیست فناوری رویان اظهار کرد: تجاری‌سازی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشگاه رویان انجام شده است.

وی به بهره‌برداری از یافته‌های پژوهشی در مراکز تخصصی نا‌باروری و سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات اشاره کرد و ادامه داد: روش‌های نوین در پژوهشگاه رویان سبب تولید‌مثل و تولید جنین شده و ما می‌توانیم تضمین سلامت جنین را نیز بدهیم.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در سطح کشور تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش سن باروری در سطح کشور مواجه هستیم که این موضوع نا‌هنجاری‌های بسیاری را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در اصفهان سلول‌های بنیادی را روی مدل موشی کار کرده‌ایم، اضافه کرد: حدود 50 بیمار دارای بیماری قلبی با استفاده از سلول‌های بنیادی در کشور درمان شده‌اند.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه ما درصدد هستیم که دام و حیوان را به صورتی شبیه‌سازی کنیم که از شیر حیوان دارو تولید شود، تاکید کرد: ما در اصفهان فعالیت‌های خوبی داشتیم اما دو درخواست از شورای شهر اصفهان و شهرداری داریم.

این مسئول با تأکید بر اینکه قطعه زمینی را در نزدیکی پل تمدن گرفته‌ایم که در حدود 17 هزار متر مربع از این زمین ساخت و ساز انجام داده‌ایم و به مرحله سفت‌کاری رسانده‌ایم، افزود: شهرداری و شورای شهر باید کمک کنند تا این پروژه تکمیل شود.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با تکمیل این پروژه درمان‌هایی که در تهران انجام می‌شود در اصفهان نیز ارائه شود، گفت: در تهران یک اتوبوس فرسوده باز‌سازی شده و در اختیار پژوهشگاه رویان قرار گرفته تا با استفاده از این اتوبوس اطلاع‌رسانی‌های لازم در حوزه فعالیت و خدمات این پژوهشگاه صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در اصفهان نیز باید چنین اقداماتی انجام شود تا بتوانیم اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این حوزه انجام بدهیم.

نصراصفهانی در پایان با تأکید بر اینکه در زمینه توسعه بانک عمومی خون بند ناف محدودیت‌هایی وجود دارد، ادامه داد: باید بودجه‌ای برای این موضوع اختصاص داده شود تا بتوانیم بانک عمومی خون بند ناف را توسعه بدهیم.

 

 

نظر شما
ادامه