کد خبر: ۱۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی خوزستان از مشاهده و گزارش 9 مورد نمونه حیوانی مبتلا به بیماری هاری در سال گذشته در این استان خبر داد.

دکتر محمدرضا حزبئی در ستاد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در خوزستان گفت: در سال گذشته 9 مورد هاری حیوانات در استان گزارش و به تأیید انستیتو پاستور رسید که دزفول، اهواز و سوسنگرد از آن جمله بودند و احتمالا تعدادی از حیوانات بیمار نیز به ثبت نرسیدند.
وی با اشاره به مهاجم و خطرناک بودن سگ‌های مبتلا به بیماری هاری اظهار داشت: سگ‌ها در صورت هاری حالت تهاجمی دارند و به همه چیز حمله می‌کنند و با توجه به شیوع ویروس در منطقه لازم است این مسئله با حساسیت ویژه‌ای مطرح شود.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: سیستم جمع‌آوری زباله در سطح شهرها و قراردادن زباله‌های خانگی در مقابل در منازل یا در سبدها، شرایط دسترسی حیوانات به غذا را فراهم می‌آورد که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.
حزبئی افزود: اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد بر عهده شهرداری‌ها است و در صورت عملی شدن این طرح در استان، دامپزشکی نیروهای لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان نیز در این نشست از توزیع 70 میلیون تومان بین شهرستان‌ها به منظور اتلاف حیوانات ناقل بیماری خبر داد.
حسین حیدری با اشاره به اهمیت لزوم کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان و تاثیر بسزای آن در ارتقای سطح بهداشت عمومی شهرها و روستاهای استان خوزستان گفت: به این منظور دستورالعمل کشوری کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد به فرمانداران ابلاغ و در هر شهرستان کارگروهی تشکیل می‌شود.
وی افزود: در راستای اجرایی شدن این دستورالعمل 70 میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان شهرداری‌ها اختصاص داده شده که بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان با بیان اینکه کارگروه‌های شهرستانی موظف هستند که گزارش فعالیت این ستاد را هر سه ماه یک بار به ستاد مرکزی اعلام کنند، بیان داشت: بر اساس این آیین‌نامه کارگروه‌های شهرستانی وظیفه دارند تا اطلاع‌رسانی عمومی، تعیین جایگاه‌های مناسب برای نگهداری، اعلام نتایج به ستاد، شناسایی مراکز تجمع سگ‌های ولگرد، حمل و معدوم کردن لاشه‌ها و دفن بهداشتی با هماهنگی محیط زیست، پیگیری تاثیر نابودی حیوانات بر اکوسیستم منطقه و پرداخت هزینه مربوط به عملیات را انجام دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضوی
|
-
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
0
0
بنده در ورزقان 6 مورد هاری تشخیص داده ام که نتیجه نمونه ها از موسسه پاستورهم مثبت بود جالب است در تمام موارد تب حیوان دچار هایپوترمی 36و37 درجه بودند.علت ان را هنوز هم نیافته ام ؟
نظر شما
ادامه