کد خبر: ۲۰۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: امسال 3 میلیون و 800 هزار نوبت واکسیناسیون دام‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه‌ی همدان،«محمودرضا رسولی» امروز(یکشنبه 26 بهمن‌ماه) در شورای عشایری استان، با بیان اینکه عشایر با جمعیت 2 درصدی از جمعیت کشور یکی از منابع مهم تولیدکننده‌ی گوشت است، اظهار کرد: با وجود مشکلات زیادی که در دسترسی به عشایر وجود دارد اداره‌ کل دامپزشکی استان با صرف هزینه‌های زیاد نسبت به واکسیناسیون دام‌های عشایر اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت عشایری استان دارای 600 هزار رأس دام سبک و سنگین است، تصریح کرد: مشکلات زیادی در خدمت‌رسانی در زمینه‌ی واکسیناسیون دام عشایر وجود دارد با این حال امسال 3 میلیون و 800 هزار نوبت واکسیناسیون انجام شده است.

رسولی خاطرنشان کرد: واکسن‌های مورد استفاده شامل واکسن آبله، تب برفکی، هپاتیت، بروسلوز و شابلون است که به دام عشایر تزریق شده، هم‌چنین علاوه‌بر مایه‌کوبی دام بیماریابی و مانیتورینگ نیز در دام عشایر بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوع تب مالت در میان عشایر 27 برابر شهر است، خاطرنشان کرد: جامعه‌ی عشایری در عین اینکه برای کشور سودرسان هستند جامعه‌ای مظلوم نیز بشمار می‌روند، چون در معرض بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قرار دارند و پزشکان اداره‌کل دامپزشکی در زمان حضور در مناطق عشایری در زمینه‌ی بهداشت دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام آموزش‌هایی به عشایر می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال 55 هزار رأس دام عشایر علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شدند و استان همدان جزو استان‌های پیشرو در خدمت‌رسانی به عشایر است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
0
ماده 37 –فروشگاهها ، سوپر ماركتها ، تعاوني ها و ساير اماكن بايد از عرضه و تحويل كالاي غير بهداشتي خودداري نمايند . عرضه و تحويل كالا با علم به غير بهداشتي بودن آن تخلف محسوب شده و....-
ماده 32 –توليد مواد غذايي، آرايشي، و بهداشتي بايد با حضور مسئول فني انجام گيرد-
ماده 31 –توليد مواد خوردني ، آشاميدني ، آرايشي و بهداشتي كه با علامت و بسته بندي مشخص به صورت بازرگاني عرضه ميگردد طبق فهرست ماده 1 آئين نامه اجرايي ماده 8 و 9 قانون مواد خوردني، آشاميدني ، آرايشي و بهداشتي منوط به اخذ پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي باشد و تخلف از آن جرم بوده ....-
نظر شما
ادامه