کد خبر: ۲۰۳۵۷

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر مرادی رئیس شبکه دامپزشکی اصفهان در حاشیه افتتاح اولین خط تولید شیر پاستوریزه 5 کیلویی کشور عنوان کرد: با توجه به مصوبات کار گروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی فرمانداری اصفهان ومصوبات کمیته ساماندهی شیر شهرستان اصفهان به محوریت شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان وپیگیریهای مستمر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان استفاده از شیر پاستوریزه برای مراکز تولید بستنی وابمیوه فروشی الزامی شد.

وی گفت: یکی از راههایی که بیماری تب مالت از دام به انسان سرایت پیدا می کند، شیر خام غیر پاستوریزه است که با اجرای این طرح مراکز تولید بستنی وابمیوه فروشی سطح شهر ملزم به استفاده از شیر پاستوریزه شدند و در فاز دوم مراکز تولید بستنی سنتی نیز در این طرح قرار می گیرد. همچنین با توجه به اینکه شیرهای پاستوریزه موجود در بازار یک لیتری است فعلا بصورت آزمایشی شیر در پلاستیکهای 5 کیلوگرمی در کارخانجات برای تولید بستنی در این مراکز تولید میشود ودر مراحل بعدی وزنهای دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

رییس شبکه دامپزشکی اصفهان افزود: تولید شیر مخلوط پاستوریزه گاو و گوسفند نیز از درخواستهای دیگر اتحادیه مربوطه و مراکز تولید بستنی است که این موضوع در دستور کار تولید در کارخانجات فراوردههای خام دامی قرار گرفت.

مرادی در ادامه از دستگاهها وتشکل هایی که در اجرای این طرح همسو بوده وکمک ها ی شایان توجهی در اجرای این طرح دادند از جمله اتحادیه بستنی وابمیوه فروشی، اتحادیه کارخانجات فراورده های لبنی استان، معاونت غذا و دارو، مراکز بهداشت شماره 1 و 2 اصفهان تقدیر ویژه نمود.

گفتنی است طرح تولید شیر پاستوریزه 5 کیلویی برای اولین بار در کشور در یکی از کارخانه اصفهان با حضور فرماندار اصفهان و مسئولین عضو کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی فرمانداری به بهره برداری رسید.

 

 

نظر شما
ادامه