کد خبر: ۲۰۴۵۴

صادرات عمده ماهی قرمز شب عید، به کشورهای همسایه بخصوص افغانستان و ترکمنستان تحت نظارت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی آغاز شد.

کارشناس مسئول بهداشت و بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:ماهی قرمز از جمله ماهیانی است، که علی رغم داشتن بازار فصلی، از پرسود ترین و پر فروش ترین ماهیان در گروه ماهیان تزیینی به شمار می رود و علت این امر مصادف شدن فصل عرضه این ماهی با عید باستانی ما ایرانی ها، عید نوروز می باشد.

دکتر علیرضا آریان با اشاره به اینکه از این ماهی به عنوان نماد زندگی و کامیابی در نوروز نام برده می شود؛ افزود: در حال حاضر در استان خراسان رضوی، بیش از 7 مرکز مجاز تکثیر و پرورش آبزیان زینتی وجود دارد که عمدتا این مراکز در شهرستان مشهد مشغول به فعالیت می باشند.

وی با بیان اینکه طی دو هفته اخیر حدود 20 هزار قطعه آبزی زینتی از جمله ماهی قرمز به کشور افغانستان صادر شده است؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ساله در نزدیکی ایام عید تقاضا و استقبال خرید این گونه از آبزیان توسط کشور همسایه افزایش می‌یابد پیش بینی می شود که تا شب عید تعداد 100 هزار قطعه ماهی زینتی ازجمله ماهی قرمز به کشور های همسایه صادر گردد که ضمن ارزآوری ، اشتغال زایی در این حوزه را نیز افزایش می دهد.

 

 

برچسب ها: ماهی قرمز،
نظر شما
ادامه