کد خبر: ۲۰۴۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حسن رکنی

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرغ ارگانیک در واحدهای صنعتی کشور تولید نمی‌شود، گفت: بهتر است به جای واژه ارگانیک برای مرغ‌های تولیدی داخلی از عنوان مرغ سبز فاقد آنتی‌بیوتیک استفاده شود.

حسن رکنی در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه آیا امکان تولید مرغ ارگانیک در کشور وجود دارد، افزود: برای تولید مرغ ارگانیک باید مواد اولیه مانند غلات مصرفی دام نیز ارگانیک باشند، اما به علت اینکه عمده غلات مصرفی در کشور از طریق واردات تامین می‌شوند، مرغ‌های تولید داخلی نیز ارگانیک نیستند،گرچه تولید مرغ ارگانیک از سوی برخی تولیدکنندگان به صورت خودجوش در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان برای ارتقای پارامترهای بهداشتی واحدهای تولیدی خود اقدامات خوبی را مانند تولید محصول بدون آنتی‌بیوتیک در دستور کار قرار داده‌اند که با توجه به اختلاف قیمتی آن با سایر محصولات مشابه، مصرف‌کنندگان خاص خود را نیز دارند.

رکنی ادامه داد: امیدواریم تولید مرغ سبز در کشور روز به روز گسترش یابد، چرا که جهت‌گیری آن در راستای افزایش سلامت مصرف‌کننده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: در مرغ‌های تولید شده به شیوه‌های سنتی و از سوی روستاییان به علت متفاوت بودن مراحل پرورش نسبت به واحدهای صنعتی می‌توان تولید مرغ ارگانیک را ترویج داد، اما در واحدهای صنعتی نباید از واژه ارگانیک استفاده شود.

 

 

برچسب ها: مرغ ارگانیک،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
0
0
ممنون یه نفر پیداشد حرف دل ما هم زد در ضمن استاد مرغ بدون انتی بیوتیک هم نمیشه چون دیگه مرغدار دست دامپزشکی رو خونده آنتی بیوتیکهایی که آزمایش نشان نمیده رو استفاده میکنه کلا یه برنامه ای باید ریخت که نزارن دارو به دست مرغدار برسه که خودسرانه استفاده کنه البته سن ما و بچه و نوه ما به این کار قد نمیده این یه دکون جدیدیه که باز شده برا مرغدارها
اشتغالزا و خادم ملت
|
-
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
0
0
داريم و خوبش هم داريم.انگار عده اي تصميم قاطع گرفته اند كه در شرايط بد اقتصادي جلوي توليد و اشتغالزايي را بگيرند.ما سالهاست كه مرغهاي پنچري كشتارگاهها را جمع آوري مي كنيم و تحت عنوان ارگانيك و دو برابر قيمت مرغ به خورد خلق ا... مي دهيم.نه تنها كسي نمرده بلكه هزينه .............. را متقبل مي شويم.همين كارها را كردين كه توليد و اشتغالزايي خوابيده.سخنان جنجالي از ايشان بعيده،ما از ......... مجوز توليد داريم!!!!!!!!
د کتر مدائن
|
-
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
0
مرغ بدون آنتی بیوتیک در جهان سوم!!!!!!به حق چیزهای ندیده. مرغدارها تریاک و الکل هم به خورد مرغ بیچاره میدن چه برسه به آنتی بیوتیک که دیگه نقل و نباته.
نظر شما
ادامه