کد خبر: ۲۰۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
دکتر صادق خلیلیان ظهر دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی واکسن جدید تب برفکی در موسسه واکسن و سرم سازی کرج در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال افزایش اخیر قیمت گوشت، عده ای از افرا سودجو، خارج از نظارت سازمان دامپزشکی به واردات پرداختند که به دنبال این امر، بیماری تب برفکی در برخی نقاط کشور شیوع یافت...

حکیم مهر -  وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ وزارتخانه ای در زمینه شیوع اخیر تب برفکی در کشور مقصر نیست و باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.
دکتر صادق خلیلیان ظهر دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی واکسن جدید تب برفکی در موسسه واکسن و سرم سازی کرج در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال افزایش اخیر قیمت گوشت، عده ای از افرا سودجو، خارج از نظارت سازمان دامپزشکی به واردات پرداختند که به دنبال این امر، بیماری تب برفکی در برخی نقاط کشور شیوع یافت.

وی ادامه داد: البته سازمان دامپزشکی به موقع اقدامات کنترل فیزیکی را انجام داد و توانستیم بیماری را تا حدی در کشور کنترل کنیم که این امر مطلوب است.

این مقام مسئول بیان کرد: واکسن جدید در این خصوص از سوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تهیه شده که به کمک آن می توانیم کنترل کمی و کیفی در خصوص بیمای یادشده را افزایش دهیم.

خلیلیان عنوان کرد: در محل هایی که دام به صورت مجاز از طریق آنها وارد کشور می شود، قرنطینه وجود دارد و دامپزشکی به دامهای بیمار اجازه ورود نخواهد داد.

تلفات در سطح وسیع گزارش نشده است

وی اظهار داشت: در زمینه بیماری یاشده تلفات پراکنده در استانها وجود دارد اما هنوز تلفات در سطح وسیع گزارش نشده است.

این مسئول یادآور شد: تولید واکسن جدید کمک می کند تا حداقل 25 میلیارد تومان به نفع دامداران شود و از تلفات هزینه جلوگیری به عمل اید.

تولید واکسن جدید تب برفکی نشانه دیگری از بی اثری تحریم هاست

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرد: پژوهشگران موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی موفق شدند در کمتر از یک ماه واکسن سویه جدید تب برفکی را تولید کنند و این نشان می دهد که تحریمها نتوانسته در پیشرفت کشور ما تاثیر گذار باشد و جلوی این امر را بگیرد

وی ادامه داد: سال گذشته بعد از آنکه در برخی استانها نوع جدید تب برفکی مشاهده شد، مقداری واکسن از خارج وارد کردیم ولی امسال با وجود تحریمها خودمان توانستیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: واکسن جدید تب برفکی که توسط محققان موسسه رازی تولید شده موجب صرفه جویی 25 میلیارد تومانی می شود که این امر بسیار مطلوب و شایان تقدیر است.

این مسئول اضافه کرد: تولید گسترده این واکسن می تواند به بخش دامپزشکی کشور برای مبارزه با این بیماری کمک بزرگی کند ضمن اینکه و با وجود آلودگی برخی استانها به بیماری جدید تب برفکی، کم و بیش تلفاتی را نیز شاهد بوده ایم اما با تولید این نوع واکسن در داخل بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

واکسن تولید شده به صورت یارانه ای توزیع می شود

وی افزود: این واکسن برای حمایت از دامداران واکسن جدید به صورت یارانه ای توزیع می شود تا از افزایش مشکلات دامداران جلوگیری به عمل آید.

خلیلیان خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی نیز با جلوگیری از تردد غیرمجاز دامهای قاچاق در مرزها تا حدودی گسترش این بیماری را در کشور کم کرده است.

وی در پایان با قدردانی از تلاشهای محققان در موسسه رازی، تلاشهای آنها در این خصوص را بسیار ارزنده دانست و اظهار امیدواری کرد که موفقیتهای تحقیقاتی همواره تداوم داشته باشد و افزایش یابد.
 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
0
0
وزير جهاد كشاورزي مي‌گويد هيچ وزارت خانه‌اي مقصر نيست. بدون هيچ دليل قانع كننده‌اي خود را تبرئه مي‌كند.
مي‌گويد عده‌اي سودجو دام زنده وارد كردند!
آخر اين عده سودجو كي هستند كه همه جا حاضرند؟
آيا همين افراد سودجو بودند كه مي‌گفتند هند موقعيت خوبي دارد بتوان از آنجا دام و گوشت گرم وارد كنيم؟
آيا همين افراد سودجو هستند كه مجوز واردات دام و گوشت گرم را صادر مي‌كنند؟
آيا همين افراد سودجو هستند كه مانع مي‌شوند تا گزارشي از وضعيت تلفات در شبكه سراسري سيما بخش شود؟
آيا همين افراد سودجو هستند كه فقط گزارش موفقيت در توليد واكسن را گزارش مي‌كنند و هيچ وقت از نقصان‌ها حرفي نمي‌زنند؟
آيا همين افراد سودجو هستند كه مسئول قصد حل مشكل را دارند؟
همكار دامپزشك
|
-
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
0
0
در پاسخ به بيانات آقاي دكتر خليليان وزير محترم جهاد كشاورزي بايستي گفت كه فرمايشات ايشان در مورد شيوع تب برفكي علمي نيست وعلت شيوع تب برفكي واردات دام زنده از كشور پاكستان است حال چه اين دام به صورت قاچاق و غير مجاز وارد شده باشد (كه ظاهرا مسئولين وزارتخانه وسازمان دامپزشكي سعي دارند موضوع را اينگونه جابيندازند ) چه با مجوز سازمان دامپزشكي و گذراندن قرنطينه بيست ويك روزه (مورد اشاره رئيس سابق سازمان دامپزشكي ) زيرا اقداماتي كه در قرنطينه استان هاي مرزي در خصوص تب برفكي انجام مي شود عبارت از واكسيناسيون دامهاي وارداتي با واكسني است كه در داخل مصرف مي شود كه اين واكسن حاوي سويه هاي داخلي است ودر صورت استفاده مي تواند دام هاي وارداتي را نسبت به سويه هاي داخلي ايمن نمايد ولي موضوع اين است كه دام هاي كشوري آلوده اي مثل پاكستان ناقل سويه اي از ويروس است كه براي كشور ما غير بومي محسوب شده وواكسن مصرفي در كشور ما نمي تواند درمقابل سويه جديد ايمني ايجاد كند وواكسيناسيون دام هاي وارداتي در قرنطينه نيز نمي تواند اثري بر سويه موجود در بدن دام هاي وارداتي داشته باشد واين است دليل شيوع بيماري تب برفكي .خواهش ما اين است كه بيماري زيانبار تب برفكي اخير كه موجب خسارت ملياردي به صنعت دامپروري كشور شده است را با نگاه علمي و كارشناسي تحليل نماييد كه حداقل در آينده اين حركات ناشيانه خانمانسوز تكرار نشود.
دکتر مرتضوی
|
-
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۲
0
0
اقای وزیر استحضار دارید این افراد سودجو چه کسانی هستند و چند نفر هستند؟این افراد 50 نفر بیشتر نیستند و انهایی هستند که گوشت را به ایران بزرگ انحصارا انها باید وارد کنند در کشور های غیر دموکراتیک به اصطلاح به این عده مافیا و کارشان را مونوپل کردن یک تجارت می گویند!! و از هوای مه الود خوششان می اید
E
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۰
0
0
اقاي وزير جواب را از آقاي نوروزي رئيس سازمان قبل بخواهيد كه چرا به شما و ملت ................
سيدمحمد حسيني مدير عامل شركت نگين گوشت يزد
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۳
0
0
جناب اقاي دكتر خليليان سلام .من توليد كننده نمونه گوشت قرمز به حال شما ي وزير ورياست محترم جمهور افسوس مي خورم چرا اينقدر ساده ومظلوم هستيد.تو مملكتي كه پول كاره باشه نه شماي دكتر ونه كسي ديگر كاره است.خيال شما راحت باشد وزارت جهاد هيچ تقصيري ندارد.برويد دنبال رابطان دامپزشكي وپاسگا ها بگرديد
نظر شما
ادامه