کد خبر: ۲۰۵۱۷

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان روز دوشنبه در آیین معرفی سرپرست دفتر نمایندگی سازمان نظام دامپزشکی جنوب کرمان گفت: سازمان نظام دامپزشکی با ایجاد دفتر نمایندگی مستقل در منطقه جنوب کرمان خدمت بزرگی به بخش دامپزشکی و دامداران این منطقه کرده است.

دکتر علی احمدی افزود: با توجه به وسعت جنوب کرمان و جمعیت بالای دام منطقه نیاز به حضور بیشتر بخش خصوصی و گسترش خدمات دامپزشکی در آن مشهود است لذا راه انداری دفتر نمایندگی سازمان نظام دامپزشکی در این منطقه ضروری بود.

وی گفت: از زمان استقلال دامپزشکی جنوب کرمان تاکنون با حمایت صورت گرفته از بخش خصوصی در حرفه دامپزشکی، 12 مرکز دامپزشکی فعال در بخش درمانگاهی، 12 مرکز مایه کوبی، 10 داروخانه دامپزشکی، 2 شرکت پخش دارو و یک شرکت توزیع واکسن در منطقه راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: در بخش خصوصی حرفه دامپزشکی بیش از 100 نفر در حال فعالیت هستند و در این منطقه فارغ التحصیل بیکار دامپزشکی نداریم که از بزرگترین دستاوردهای دامپزشکی جنوب کرمان است.

احمدی گفت: دشت وسیع جازموریان شامل جمعیت بالای دامی و نیازمند پوشش واکسیناسیون و خدمات درمانی است که این مهم جز با تقویت بخش خصوصی ممکن نیست.

وی افزود: افزایش خدمات دامپزشکی از نظر کمی و کیفی بدون شک دغدغه دامداران منطقه را کاهش خواهد داد و این اصل فقط با راه اندازی نمایندگی نظام دامپزشکی و نظارت ممکن است.

سرپرست نمایندگی سازمان نظام دامپزشکی جنوب کرمان هم گفت: امیدواریم با همکاری بخش دولتی و خصوصی در منطقه جنوب کرمان دامپزشکی به جایگاه واقعی خود دست یابد و این همکاری موجب افزایش کیفی خدمات دامپزشکی شود.

دکتر مهدی امیرمحمدی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی دامپزشکی نیازمند تقویت علمی و همکاری بیشتر بین اعضاست.

وی گفت: فارغ التحصیلان بخش دامپزشکی نیازمند افزایش تجربه در بخش درمانگاهی هستند که این مهم مستلزم برگزاری کلاس های تقویتی برای آنان است.

وی اظهار کرد: جامعه دامپزشکی نیازمند گذر از نگاه درمان محور و رسیدن به نگاه پژوهش محور است.

تاکنون دفتر نظام دامپزشکی جنوب کرمان زیر نظر مرکز استان فعالیت می کرد.

در این مراسم، دکتر محمدحسین انصاری فرد، مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی گفت: واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی و تقویت آن تنها راه توسعه و پیشرفت کشور است.

وی روز دوشنبه در آیین معرفی سرپرست دفتر نظام دامپزشکی منطقه جنوب کرمان افزود: در هر کشوری که بخش خصوصی فعال و پویا باشد آن کشور توسعه یافته تر است و اقتصاد قوی تری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت کشور باید به نیروی تحصیلکرده و تقویت بخش خصوصی توجه ویژه شود و سازمان دامپزشکی در این زمینه تلاش خود را مضاعف کرده است.

وی گفت: ارایه تصویر درست از حرفه دامپزشکی به جامعه با افزایش خدمات، بخشی از وظایف ماست که باید به آن جامه عمل پوشاند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی افزود: ایران جزء معدود کشورهایی است که در بخش درمان هزینه بالایی صرف می کند اما برای پیشگیری توجه چندانی نمی شود و بودجه های مورد نیاز در این بخش در نظر گرفته نمی شود.

وی پیشگیری را از وظایف دامپزشکی برشمرد و گفت: دنیای امروز بر این باور است که سلامت تغذیه با منشاء دامی در بهداشت و سلامت روانی جامعه نقش انکارناپذیری دارد.

انصاری فرد افزود: بهداشت روانی جامعه جز با تقویت مباحث پیشگیری میسر نمی شود و باید همه با همکاری یکدیگر در این راستا گام برداریم.

دکتر مهدی امیرمحمدی به عنوان سرپرست دفتر نظام دامپزشکی منطقه جنوب کرمان معرفی شد.

 

 

نظر شما
ادامه