کد خبر: ۲۰۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

پایگاه خبری تحلیلی پرستوها نوشت:

در پی درخواست های مکرر مردمی و ایجاد موجی در حمایت از حیوانات، با عکس کشیده شدن یک قلاده سگ پشت یک پراید در محور شاندیز به مشهد، خبرنگار ما به سازمان حفاظت از محیط زیست مراجعه نمود.

علی خانی، رئیس اداره نظارت بر امور حیاط وحش حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: عکس منتشر شده مربوط به یک حیوان اهلی است و ما وظیفه ای در قبال مسائلی که برای این نوع حیوانات به وجود می آید، نداریم.

وی ادامه داد: هرچند این کار بسیار ناپسند و زننده است، اما به دلایل خلا های قانونی نمی توان این کار را پیگیری کرد.

photo302980724526524625parastuha

گفتنی است امروز معترضان به معدوم کردن حیوانات در محل سوله معدوم سازی سگ های ولگرد در ده غیبی تجمع کرده بودند.

استاد رحیم پور ازغدی در در بیست و ششمین جلسه از سلسله مباحث سخنرانی های خود، به بخشی از فهرست حقوق حیوانات در فقه و اخلاق اسلامی اشاره داشته و عنوان نموده است: در مورد حیوانات نجس و حرام گوشت نیز باید احترام آنها رعایت شود و به آنها آزار نرسانیم، اما نباید در زندگی انسان و خانه انسان طوری وارد شوند که نجاست به زندگی وارد شود، بلکه باید در جای مناسب دیگری باشند و آزار نبینند.

پیامبر در مورد یک زن که یک گربه را آزار داده و آب و غذا نداده و مرده، فرمودند که می رود جهنم، گفتند که نماز و روزه داشته، فرمودند باشد می رود به جهنم!

امام کاظم در مورد معراج پیامبر فرمودند که پیامبر نقل کرده اند که دیدم کسی را که به خاطر رفع تشنگی سگی،‌ بهشتی شده بود.

فقها نیز مطالب زیادی گفته اند فتوا داده اند که هرنوع موجود زنده ای که در اختیار کسی باشد، باید وسایل آسایش آن حیوان را فراهم کند والا حرام است که آن را نگه دارد و چه گوشت آن خوردنی باشد یا نباشد فرقی نمی کند، باید بهداشت آن رعایت شود.

گاهی ما به خاطر احساسات خودمان به حیوان کمک می کنیم که ارزش اخلاقی ندارد، اما اگر به خاطر حیوان کمک کنیم و به احترام حیات و زندگی آن حیوان باشد درست است.

 

خبر مرتبط:

تصاویر تاسف بار از شکنجه مرگبار یک سگ توسط یک هموطن

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
جناب علی خانی، پس شما چکاره ای؟چرا درپی راهی برای پرکردن این خلأی که میگی نیستی؟ هنوز بادامپزشکی ادغام نشدی سر جنگ داری!!یه آدم عادی نه متخصص،میدونه که حیوان وحشی واهلی جزئی ازمحیط زیستن!
نظر شما
ادامه