کد خبر: ۲۰۷۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش تابناک یزد، شهرداری یزد با ارسال دعوت نامه به مسئولان استان از آنها دعوت کرده در مراسم افتتاح سالن کشتار دام اضطراری در داخل کشتارگاه صنعتی یزد شرکت کنند. این خبر موجی از اعتراضات و نگرانی ها را به دنبال داشته است.

به بیان دیگر شهرداری یزد در نظر دارد در کنار مجتمع کشتارگاه صنعتی شهر یزد یک کشتارگاه غیررسمی و سنتی دایر کند که این مسئله از بعد سلامت و بهداشت بسیار حائز اهمیت است.

چندی پیس مسئولان استان دستور تعطیلی کشتارگاه سنتی شهر اردکان را صادر کردند و اعلام شد استان با روش های سنتی ذبح دام مخالف است و همه کشتارگاه ها باید صنعتی شود.

بعد از ارسال دعوت نامه شهرداری یزد، اداره کل دامپزشکی استان در نامه ای فوری و رسانه ای، از مسئولان شهرداری خواست از این اقدام صرفنظر کنند.

بر این اساس تابناک یزد در گفتگو با «دکتر متوسل الحسینی»، معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد علت مخالفت انها را جویا شدیم.

افتتاح سالن کشتار دام اضطراری در تنها کشتارگاه صنعتی استان یزد برگزار خواهد اما گزارش هایی شنیده است مبنی بر اینکه این خط تولید استاندارد نیست. لطفا در این خصوص نظر خود را به عنوان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کنید.

با توجه به اینکه ساختمان احداث شده برای این خط تولید از ابتدا با دستورالعمل های بهداشتی نظام دامپزشکی مغایرت داشت ما اعلام کردیم این موضوع از دستور کار کشتارگاه خارج شود و از ابتدا موافق این اقدام نبوده ایم و در زمان پیشبرد این پروژه هم هیچ هماهنگی با اداره دامپزشکی استان نشده است.

ایا درست است که یک خط تولید سنتی در این کشتارگاه صنعتی در حال احداث است؟

آنچه که قانونا مشخص است این نکته می باشد که هر نوع ساخت و سازی بایستی مطابق با دستورالعمل های دامپزشکی باشد. ساختمان یک کشتارگاه استاندارد های خاص خود را دارد که باید رعایت شوند. چیدمان خط تولید محل احداث محل قرارگیری بخش ها و خود سازه باید مطابق با اصول بهداشتی بنا شود و بعد هم یک مدیریت بهداشتی اعمال شود. یعنی یک بخش سخت افزاری دارد، یک بخش نرم افزاری و مدیریتی. کشتارگاه مذکور به عنوان تنها کشتارگاه صنعتی استان احداث شده است و متاسفانه علی رغم اینکه بارها به مدیریت کشتارگاه اعلام شده است ساختمان در حال احداث مطابق نظر اداره کل دامپزشکی خلاف ایین نامه های مربوطه است اما کار را ادامه دادند و اکنون اسمش را گذاشته اند کشتارگاه اضطراری اما وقتی این خط به بهره برداری برسد یک گام به عقب است چراکه یک کشتارگاه صنعتی عملا به سمت سنتی شدن حرکت کرده است و این مطلوب نیست.

ما بارها در جلسات استانی هم به صورت مکتوب و هم در خلال بازدید هایی که انجام داده ایم به مدیریت کشتارگاه اعلام کرده ایم که این اقدام اصولی نیست و مشکل افرین خواهد بود تا اینکه دیروز در اخر وقت اداری دعوت نامه افتتاح این خط تولید به دست ما رسید و ما فورا اعلام کردیم این کار از نظر ما منتفی است و دیگر بستگی به عملکرد کشتارگاه دارد که چه اتفاقی بیفتد.

این کشتارگاهی است که در سال های گذشته سرمایه گذاری های کلانی روی ان انجام شده است و برنامه سازمان دام پزشکی کشور نیز صنعتی کردن کشتارگاه ها است تا گوشتی که استحصال میشود و به دست شهروندان می رسد مطمئن باشد، و ما امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

 

 

برچسب ها: یزد، کشتارگاه،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
0
0
عوضش تونستن سنت و صنعت رو باهم یک جا جمع کنن.
حدادزاده
|
-
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
0
0
جهت اطلاع همگان اداره کل دامپزشکی یزد خودش هم بخاطر فشار قصاب های میبد و اردکان و همچنین تابش نماینده مردم اردکان به هین موضوع هز مدتها قبل موافقت کرده بود و کار الانشان بیشتر ...... تبلیغاتی می باشد و ............. و مجوز جذب نیرو جهت نظارت بر این کار تحت عنوان ناظر بهداشتی بخش دولتی می خواهند از استانداری یزد و سازمان دامپزشکی بگیرند!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
سازمان دامپزشکی به فکر مردم نیست فقط ...................
نظر شما
ادامه