کد خبر: ۲۰۷۹۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت این اداره کل با همکاری اداره حفاظت محیط زیست زابل در جریان گشت نوروزی یک قلاده گربه شنی به دام افتاده را در زابل رهاسازی کردند.

به گزارش روز سه شنبه اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، سعید محمودی افزود: یگان حفاظت محیط زیست با همکاری یگان حفاظت شهرستان زابل در گشت زنی های دوره ای و بازدید از مناطق مختلف در ایام نوروز موفق به کشف تعدادی تله زنده گیری به ویژه پرندگان در دشتهای این شهرستان شدند که در یکی از دام های کاشته شده یک قلاده گربه شنی به دام افتاده بود که بلافاصله پس از زنده گیری و انجام اقدامات و معاینات اولیه از قبیل بیومتری، حلقه گذاری و شناسایی در همان محل به دام افتاده رها سازی شد.

 

وی ادامه داد: در این رابطه 40 عدد دام کاشته شده در منطقه نیز جمع آوری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تنوع بی نظیر حیات وحش استان و از سویی رشد صنایع و جمعیت، لزوم حفاظت و مراقبت از طبیعت و محیط زیست را صد چندان کرده است.

به گزارش ایرنا، گربه شنی گربه سان کوچکی است که به زبان بلوچی به آن 'گیابان گربک' می گویند و در مناطق شن زار بیابانی آفریقای شمالی، عربستان، آسیای مرکزی ایران و پاکستان زیست می کند.

این حیوان سری پهن، گوش بزرگ و دست و پای کوتاه و در کف پنجه ها موهای بلند قهوه ای یا سیاه دارد که آنها را می پوشاند واز گرمای شدید کویر حفظ می کند و پراکندگی وزن بدن این حیوان موجب می شود تا به خوبی بر روی شن های روان حرکت کند.

 

 

برچسب ها: گربه شنی،
نظر شما
ادامه