کد خبر: ۲۰۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

محصول جدید فرآوری‌شده میگو با انواع پوشش‌های بندری، فلفلی، ساده و سبزیجات وارد فروشگاه‌های زنجیره‌ای شد.

مدیرکل دفتر توسعه بازار شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از عرضه تجاری سه نوع میگوی تمپورا و دو نوع میگوی طعم‌دارشده و یک بسته‌بندی جدید خبر داد و گفت: با حضور وزیر جهاد کشاورزی از پنج میگوی فرآوری‌شده که توسط بخش خصوصی تحقیق و بررسی شده بود، رونمایی شد.

عیسی گلشاهی افزود: در راستای تنوع سبد غذایی مردم از محصولات شیلاتی، انواع محصولات فرآوری‌شده در بازار موجود است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تحقیق و بررسی بر محصولات جدید توسط بخش دولتی انجام می‌شد، اما در حال حاضر شرایطی فراهم آمده که بخش خصوصی در راستای پاسخگویی به سلیقه‌های مردم، فرآورده‌های متنوعی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

گلشاهی ادامه داد: در گذشته میگو تنها به‌صورت سوخاری‌شده و خام در بازار موجود بود، اما محصولات جدید میگوی کاملی هستند که پوست و سر آنها گرفته شده و با پوشش‌های مختلفی از مواد طعم‌دار ازجمله بندری، فلفلی، ساده و سبزیجات آغشته شده‌اند.

وی تصریح کرد: این محصولات جدید مزه میگوی پفکی را نداشته، بلکه طعم واقعی میگو با روکش‌های موجود خواهد بود.

قیمت هر بسته میگوی فرآوری‌شده 26 هزار تومان است

مدیرکل دفتر توسعه بازار شیلات یادآور شد: قیمت هر بسته 450 گرمی از این محصول در بازار دارای قیمتی معادل 25 تا 26 هزار تومان است که از لحاظ قیمتی معادل یک کیلوگرم میگوی خام پاک‌نشده است.

گلشاهی تأکید کرد: محصولات جدید در بسته‌بندی‌های "اسکیم‌پک" که حفاظت بیشتری از محصولات کرده و شکل واقعی محصول را نمایان می‌کند، عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: این بسته‌بندی‌های جدید در صورت دست به دست شدن و جابه‌جایی در فروشگاه‌ها شکل خود را از دست نداده و دارای جلوه طلایی‌رنگ مناسبی است که تفاوت قیمت زیادی نیز با بسته‌بندی‌های قبلی ندارد.

گلشاهی همچنین گفت: عرضه تجاری محصولات فوق به‌صورت پایلوت و تولید آزمایشی اواخر سال گذشته انجام شده و در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است.

وی در پایان از ادامه مذاکرات برای صادرات آبزیان به روسیه خبر داد و افزود: هنوز محموله جدید ارسال نشده، اما مذاکرات برای سهولت کار و صادرات سایر آبزیان در حال انجام است.

 

 

برچسب ها: میگو، فراوری،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
0
پروانه بهداشتی دارن یا نه؟
نظر شما
ادامه