کد خبر: ۲۱۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: توزیع مرغ سبز با 20 درصد قیمت بیشتر در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از توزیع مرغ سبز (عاری از آنتی‌بیوتیک) با 20 درصد قیمت بیشتر نسبت به مرغ عادی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سمنان و دیگر اعضا با دستور کار ارائه گزارش تنظیم بازار میوه شب عید و طرح آزمون دادرسی الکترونیک در استان در محل سالن جلسات معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری سمنان برگزار شد.

مرتضی معتمد، مدیر تعاون روستایی استان سمنان در این نشست گزارشی از اقدامات انجام‌ شده برای تأمین و توزیع میوه شب عید ارائه کرد و گفت: امسال بیش از یک‌هزار و 200 تن سیب و پرتقال تأمین و از طریق واحد عرضه‌کننده با قیمت مناسب که اختلاف قابل ملاحظه‌ای با بازار داشت، بین آحاد مردم توزیع شد.

عیسی فاضلی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان نیز به مسئولیت برخورد با تخلفات در بخش‌های مختلف و ارائه گزارش‌های منجر به تشکیل پرونده اشاره کرد و با ارائه طرح آزمون دادرسی الکترونیک گفت: با اجرای این طرح میزان مشارکت مردم در اعلام تخلفات اقتصادی در حوزه‌های مختلف با مراجعه به سایت اتفاق خواهد افتاد و با گشت‌های مشترک و بعد از فرایند لازم، موضوع به‌ صورت سیستمی انجام می‌شود.

محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نیز گزارشی از تولید و عرضه مرغ بدون آنتی‌بیوتیک (مرغ سبز) ارائه کرد و گفت: مدت دوره پرورش 42 تا 45 روز است که با مراقبت بیشتر هزینه دارو کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: بعد از آزمایش لازم و در صورت عادی بودن گوشت تولیدی از آنتی‌بیوتیک برچسب لازم داده خواهد شد.

در این جلسه، با نظر اعضا مقرر شد: قیمت مرغ سبز با 20 درصد بیشتر نسبت به مرغ عادی توزیع شود و کار توسط کشتارگاه خاص تحت نظر دامپزشکی انجام شود.

با نظارت مستمر دقیق توزیع هم زیر نظر دامپزشکی است و مرغ با مبدأ دیگر استان‌ها نیز با نظارت و تأیید دامپزشکی توزیع خواهد شد؛ همچنین موضوع صنایع و زنجیره تولید مرغ در جلسه بعدی طرح و بررسی خواهد شد.

 

برچسب ها: مرغ سبز، سمنان،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
0
سلام
مرغ سبز یعنی تف سربالا
اگر مرغ سبز به معنی بدون آنتی بیوتیک باشد ، پس بقیه مرغها میشن دارای آنتی بیوتیک!!!!! پس چرا اجازه فروش دارن.
لطفا اسم بقیه مرغها را هم مرغ خاکستری بزارین
نظر شما
ادامه