کد خبر: ۲۱۱۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رحمت‌الله حافظی درخصوص پرونده مرغ‌های آلوده گفت: هیچ گونه آلودگی در گوشت مرغ رویت نشده و میزان سرب در حد استاندارد است ...
hafezi

حکیم مهر - رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت پایش مواد غذایی در شهر تهران، گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، رصد کردن مواد غذایی و معرفی آن‌ها به شهروندان است تا از موادی که دارای استانداردهای لازم هستند، بهره‌مند شوند.

رحمت‌الله حافظی درخصوص پرونده مرغ‌های آلوده که چند ماه قبل بررسی‌اش در شورا آغاز شده بود، گفت: آلودگی گوشت مرغ واقعیتی بود که در آخرین گزارشات نیز میزان سرب موجود در مرغ مصرفی 47 درصد بیشتر از حد استاندارد تعیین شد، اما گزارش‌های شفاهی که درخصوص نتایج پایش اسفندماه 93 اعلام شده است بیانگر این است که بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته بر روی مرغ هیچ گونه آلودگی در گوشت مرغ رویت نشده و میزان سرب در حد استاندارد است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم و اقدامات موثری که با همراهی سایر دستگاه‌ها در شرف انجام است، بارکدگذاری محصولات کشاورزی است، گفت: برای اینکه آلودگی مواد غذایی را کنترل کنیم، بارکدگذاری محصولات کشاورزی به عنوان اولین گام در دستور کار قرار گرفت چرا که پیش از این امکان ردیابی و رصد محصولات وجود نداشت.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه در بارکدگذاری محصولات کشاورزی می‌توان مزارع آلوده را نیز شناسایی و با مداخله زودهنگام مسئله را حل کرد، گفت: بر اساس تعهدات وزارت کشاورزی، طی سال 94، 30 درصد محصولات کشاورزی تولید شده بارکدگذاری شده و در سال 95 نیز 70 درصد محصولات بارکدگذاری می‌شود و تا پایان سال 96 نیز صددرصد محصولات کشاورزی تولید شده بارکدگذاری خواهد شد که این مسئله گامی موثر برای پایش‌های بعدی و نظارت‌های دقیق‌تر بر میزان آلودگی محصولات کشاورزی است.

لازم به ذکر است که پیش از این، رحمت الله حافظی طی مصاحبه های مکرر با رسانه های جمعی و علیرغم تکذیب مکرر سازمان دامپزشکی، ادعا کرده بود که میزان سرب موجود در مرغ های مصرفی شهر تهران 47 درصد بالاتر از استاندارد است و این موضوع موجب ایجاد نگرانی هایی در بین شهروندان پایتخت گردیده بود.

 

خبر مرتبط:

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی: آزمایش‌های سه سال اخیر وجود سرب به میزان غیراستاندارد در گوشت مرغ را رد کرده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی بالا بودن میزان سرب در گوشت مرغ را رد کرد

حاشیه‌سازی مجدد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران / استاندار تهران: تنها مرجع رسمی اظهار نظر در این باره وزارت بهداشت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی است!

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی: میزان فلزات سنگین نمونه‌های طیور پائین‌تر از حد مجاز است

میزان فلزات سنگین هیچ یک از نمونه های تصادفی انتخاب شده از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور کشور بالاتر از حد مجاز نیست

میزان سرب موجود در گوشت مرغ وارد شده به تهران 47 درصد بیش از حد مجاز است

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
با سلام
امروز صبح که در ایستگاه مترو رادیو پخش میشد، مجری اخبار مطلبی را از رئیس سازمان غذا و دارو گفتند که من بسیار تاسف خوردم و عصبانی شدم. ایشان لطف کرده و گفته اند که میزان هورمون در گوشت مرغهای تولید شده بسیار بالاست. این اولین باری نیست که ایشان حرفهای اینچنینی میزنند. آیا واقعا مسئول یک کشور باید اینگونه خودسر و بدون آگاهی در مردم رعب و ترس ایجاد کند. هر چه ما دامپزشکان تلاش میکنیم به مردم ثابت کنیم که هورمونی در کار نیس، از آنطرف زحمتمان به هدر میرود. خواهش میکنم این موضوع را پیگیری فرمایید.
متخصص طیور
نظر شما
ادامه