کد خبر: ۲۱۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  وزیر جهادکشاورزی، گفت: نوع(سویه) جدید تب برفکی که در کشور شایع شده بود، بطور نسبی کنترل شده است.

دکتر صادق خلیلیان در حاشیه دیدار محمد مهدی اکر وزیر کشاورزی و توسعه روستایی جمهوری ترکیه در تهران، در جمع خبرنگاران، افزود: واکسن مقابله با این بیماری به فاصله یک ماه از شیوع آن در موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی تولید شد که این واکسن هم اکنون در اختیار سازمان دامپزشکی کشور، قرار گرفته است.

وی در خصوص خسارات ناشی از شیوع این بیماری، گفت: میزان این خسارات در حال بررسی می‌باشد هرچند هنوز میزان دقیق آن مشخص نشده است.

وزیر جهادکشاورزی، اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر دامپروری‌های کشور، این رقم نمی‌تواند رقم سنگینی باشد.

وی با تاکید بر حساسیت مسئولان ترکیه و ایران نسبت به تردد دام به صورت غیرمجاز، گفت: با کنترل و مقابله با قاچاق دام در مرزهای دو کشور، از انتقال بیماری‌های دامی جلوگیری می‌شود.

خلیلیان، تصریح کرد: بدنبال دیدار با وزیر کشاورزی ترکیه علاوه بر مسائل قرنطینه‌ای در زمینه‌های تجارت محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات، تغییرات آب و هوایی و همچنین مسائل آموزشی و تحقیقاتی توافقاتی صورت خواهد گرفت.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
0
0
خسارت ناشی از تب برفکی در هر استان مطمئن باشید به صورت میلیارد تومانی بوده است.
مجتبی مرتضوی
|
-
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۶
0
0
اقای وزیر من از سمال شرقی ایران از یک بخش کاملا محروم در اذربایجان شرقی می خواهم به استحضار برسانم که هفته قبل اینجانب به یک روستایی رفته بودم که مرد از کار افتاده خانه به همرا 5 دختر پسر کوچک فقط مالک دو راس گاو بومی بودند.که گوساله این گاو به دلیل تب برفکی تلف شد و کاری هم نتوانستم بکنم.اقای وزیر این مرد روستایی چنان گریه می کرد انگار یکی از عزیزان خود را از دست داده بود و می گفت حالا من چطوری -یاواننق- به ترکی یعنی همان تکه پنیر یا اندکی ماست،فرزندانم را تامین کنم .نامه نوشتم به رییس جهاد که حمایت کنند .اما کسی کاری نتوانست انجام بدهد چون بودجه ای برای این کار نیست .پس بدانید تلفات تب برفکی خیلی سنگین است انقدر که مرد را به گریه می اندازد........
نظر شما
ادامه