کد خبر: ۲۱۱۵۷
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
متاسفانه مدتیست که سازمان غذا و دارو، دخالت و اظهار نظر در حیطه وظایف سازمان دامپزشکی کشور را به عنوان رویه جاری در دستور کار خود قرار داده است ...
1111

رئیس سازمان غذا و دارو، از بررسی میزان فلزات سنگین در گوشت مرغ تولید داخل و وارداتی خبر داد و گفت: میزان هورمون در گوشت مرغ قابل توجه است.

به ‌گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه میزان فلزات سنگین را در گوشت مرغ تولید داخل و وارداتی بررسی کردیم که مشکلی وجود نداشت، افزود: «میزان هورمون در این فرآورده قابل توجه است.»

این در حالی است که پنجشنبه گذشته رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی با بیان اینکه نظارت‌ها بر تولید مرغ و تخم‌مرغ طی سالیان اخیر توسط سازمان دامپزشکی افزایش یافته گفته بود خوشبختانه استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ وجود ندارد.

حاجی فرجی گفته بود: بیشتر نگرانی‌ها در تولید مرغ مربوط به مصرف آنتی بیوتیک‌هاست.

حکیم مهر - به نظر می رسد دخالت سازمان غذا و دارو در امور مربوط به سازمان دامپزشکی از حد عادی فراتر رفته است و دوستان وزارت بهداشت، با دست اندازی در حیطه وظایف سازمان دامپزشکی، با اظهارات نسنجیده و غیرتخصصی مطالبی را بیان می کنند که می تواند صنعت دام و طیور کشور را زیر سوال ببرد.

همان گونه که در مقاله قبلی گفته شد (اینجا)، متاسفانه اظهارات مسئولین محترم سازمان دامپزشکی با رویکرد انکار مشکلات بهداشتی موجود (مثل موضوع باقیمانده های آنتی بیوتیکی)، موجب شده است که اعتماد عمومی به سازمان کاهش یافته و موضوعاتی مانند استفاده از هورمون در پرورش مرغ گوشتی که همه دامپزشکان بر عدم صحت آن اذعان دارند، علیرغم تکذیب مکرر مسئولین سازمان دامپزشکی، همچنان در اذهان عمومی باعث ایجاد نگرانی گردد.

 

خبر مرتبط:

سرانجام پس از ماه‌ها جنجال رسانه‌ای، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران عدم وجود سرب در مرغ‌های مصرفی تهران را تایید کرد

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور: استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ وجود ندارد

استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی شایعه‌ای بیش نیست

معاون وزیر جهاد کشاورزی بالا بودن میزان سرب در گوشت مرغ را رد کرد

شائبه مصرف هورمون‌های تسریع‌کننده رشد در مرغداری‌ها صحت ندارد

تاکید مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی بر عدم استفاده از هورمون در پرورش طیور

معاون سازمان دامپزشکی : هورمون رشد در گوشت مرغ صفر است

مرغ هورمونی نداریم

هیچ گونه هورمون مخصوص طیور در کشور تولید و ثبت نشده است

تکذیب برای چندمین بار : مرغ هورمونی نداریم

مدیرکل دامپزشکی گیلان : استفاده از هورمون در پرورش مرغ را به شدت تکذیب میکنم

در تولید فرآورده های خام دامی از هورمون استفاده نمی شود

 

 

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پرهام
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
این حرفها فرافکنی وزارت بهداشته تا توجه مردم و رسانه ها از تخلفات بخش درمان بسمت مواد غذایی و محیط زیست و پارازیت و غیره معطوف بشه
دل خسته
|
-
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
تا وقتی که یک عده در سازمان دامپزشکی ......................... بهداشت و سلامت مردم براشون دغدغه نیست, اوضاع همینه. درسته بخش بهداشت اشکال زیاد داره ولی به نظر من بهترین و منضبطترین سازمان در بین سازمانهای کشور , سازمان بهداشت و درمانه. امیدوارم روزی دامپزشکی هم یا به این سازمان بپیونده یا در غالب سازمانی مستقل از این سازمان الگو برداری کنه. به نظر من که اوضاع دامپزشکی با این اظهار نظرهاش و بی توجهی هاش فاجعه است.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
....................................... شمارش معکوس شروع شده است!
پرهام
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
کدام انضباط دل خسته عزیز . پزشک هر بلایی خواست بر سر مریض بیچاره میاره و وزارت بهداشت هیچکاری برای مریض نگونبخت نمیکنه . شما فکر کردین این وزارت بهداشت دلش برای مردم سوخته و بفکر سلامت مردم افتاده . نه عزیز دل برادر . اینقدر ساده نباشید .
هفت خط
|
-
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
اين آقاي دكتر مثل اينكه فقط كتاب و جزوه مي خوانند.براي اينكه آنتي بيوتيك و هورمون و .... در مرغ خوراكي پايين باشد بايد صنعت مرغداري ، صنعت خوراك دام،بهداشت و قرنطينه و درمان مجددا نو سازي شود كه اينكار ميلياردها دلار هزينه مي برد.حق با ايشان مي باشد كه نظارت ضعيفه،اما اين حقيقت را بايد قبول كنيم وضعيت صنايع دام و طيور كه اونهم به صنايع ديگر وابسته است با توجه به شرايط جغرافيايي ايران نيازبه تغييرات با هزينه هاي سنگين دارد
رضا
|
-
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
وجود هورمون!!!!! واقعا صرفه اقتصائی داره!!!؟ کسی این حرف رو میزنه که نسبت به موضوع خام و نا آگاه باشه. کاش این عزیز از چندتا مرغدار کسب اطلاع می کرد!!! و متاسفانه سازمان دامپزشکی همچون طفل بی مادر اونقدر زور و جنبه نداره که هرکی حوصلش سر رفت بی دلیل به کارش ایراد وارد نکنه. وای به اون روز که چنین افرادی بشکل قانونی صاحب اختیار شن و دامپزشکیزیر مجموعه وزارت بهداشت شه.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
اقای دلخسته کجا انضباط بهداشت با این همه نیرو و شبکه های درمان و خانه های بهداشت چکاری توانسته بکند هنوز نتوانسته به مردم اموزش بدهد تا حالا سری به یک بستنی فروشی زده ببینه ایا شیر را میجوشانند یا نه؟؟؟ تا حالا از رستورانها پرسیده سبزی را چگونه می شورند؟؟و با چی؟؟اگه همه چیز درست بود اینقدر سرطان برای چی؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
متاسفانه بسیاری از مدیران کل استانها با برخوردهای نامناسب در مواجهه با بحران های پیش اومده درزمينه فرآورده های خام دامی مثل ارسال مرغ ها و گوشت های تاریخ گذشته مرغ های مادر جهت کارخانه های سوسیس و کالباس که به دلایل خاصی انجام ميشه یا چشم پوشی در مقابل برخی تخلفات به
دلیل حمایت از طیفی خاص عملا دست آقایان سازمان غذا ودارو رو در ورود به حیطه وظایف دامپزشکی باز میگذارند. این یعنی اسس ( اگه درست نوشته باشم) بیا منو بگیر.چند بار متنو خوندم ایرادی ندیدم که سردبیر محترم بخوان سانسورش کنن.لطفاً سانسور نکن.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
با سلام خدمت همه اساتیدروی سخنم با حکیم مهر می باشد ، آنجا که مرقوم فرمودند : دخالت سازمان غذا و دارو در امور مربوط به سازمان دامپزشکی ... لازم می دانم عرض کنم آن بخش از سازمان غذا و دارو که راجع به بحث مرغ بررسی انجام داده ، اداره کل نظارت بر مواد غذایی بوده که اتفاقا مسئول آن هم دکتر حسینی (دامپزشک) هستند ، شاید بررسی های این عزیزان هم خیلی بیراه نباشد ، اما طبیعتاً نتایج همه ی این بحث ها توسط بالاترین مقام مسئول سازمان غذا و دارو ( آقای دیناروند ) اعلام می گردد ، که البته شایسته بود در مصاحبه ها قدری منصفانه تر راجع به دامپزشکی اظهار نظر می نمودند. اما در سطح کلان اینکه وزارت بهداشت در امور دامپزشکی ورود کرده یا خیر ، قطعاً مسئولان و مدیران سازمان دامپزشکی به این مقوله به مانند سایرین واقف هستند . شاید بهتر باشد منتظر دیدگاه ها ، نظرات و حتی اعتراض سازمان مذکور باشیم محمدی - تهران
همکار
|
-
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
ای کاش آقای دکتر دیناروند پیگیر مشکل تامین داروهای بیماران خاص؛بخصوص در داروخانه بیمارستان ها و فروش بی رویه و بدون نسخه آنتی بیوتیک ها در داروخانه های انسانی هم باشند.
دامپزشك
|
-
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
بشدت إعلام ميكنيم در گوشت هورمون نيست ولي إنتي بيونيك هست
مازیار منشئی
|
-
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
به نام خدا
شنیدن این مطالب واقعا تاسف انگیز است. ولی باید یک واقعیت را قبول کرد که مسبب اصلی این مشکلات خود ما دامپزشکان هستیم(دولتی و خصوصی) چون همبستگی، اقتدار نداریم. ببینید وزارت بهداشت چطور جلوی پخش یک سریال را گرفت.
مازیار منشئی
|
-
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
گزارش «تابناک»،‌ سریال در «حاشیه»، یکی از پرحاشیه‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون شد و هرچند دور از انتظار نبود که انتقاداتی از سوی برخی پزشکان نسبت به این سریال مطرح شود، ‌هیچ‌گاه تصور نمی‌شد ‌یک بسیج وسیع از سوی هفت هزار پزشک علیه این کمدی شکل بگیرد و پزشکان متخصص تا این حد، این سریال را جدی بگیرند و در طول مسیر، وکلا نیز به پزشکان بپیوندند
مسئول فنی بهداشتی
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
جناب دکتر دیناروند ، بد نیست قبل از سخنرانی چند کلمه با یک دامپزشک بخش خصوصی صحبت کنند تا متوجه بشن که هورمون با آنتی بیوتیک فرق داره!
جناب دکتر خلج هم قبل از سخنرانی ، با دامپزشک های محیط آموزشی و بخش خصوصی هم صحبت بشوند که آمار آلودگی مواد پروتئینی را به آنتی بیوتیک ، متوجه بشوند!
برای حفظ منافع ممکنه مجبور باشند ، حرف راست را گزینشی بزنند ولی اجازه ........ و ...... اذهان عمومی را ندارند!
دلسوز
|
United States of America
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
لابد کس و کارت توی کار پرورش طیورند وگرنه این همه خلاف واقع نمی گفتی ................................
نظر شما
ادامه