کد خبر: ۲۱۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به دنبال ادعای یک متخصص آسیب شناسی مبنی بر استفاده از روش های غیرعلمی و غیرشرعی برای ذبح حیوانات در برخی کشتارگاه های کشور، سازمان دامپزشکی کشور با رد این ادعا بر نظارت بهداشتی و شرعی کشتار در تمامی کشتارگاه های کشور تاکید کرد.

دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت وگو با خراسان ضمن اظهار بی اطلاعی از وجود کشتارهای غیرشرعی و غیربهداشتی در برخی کشتارگاه های کشور، مسئولیت پاسخگویی را به یکی از کارشناسان سازمان دامپزشکی سپرد.

این کارشناس با رد هرگونه ادعا مبنی بر ذبح غیرشرعی و علمی در کشتارگاه های کشور گفت: در تمامی کشتارگاه ها یک نفر روحانی به عنوان نماینده ولی فقیه بر نحوه ذبح شرعی دام نظارت دارد. علاوه بر این در تمامی کشتارگاه ها یک کارشناس از سوی دامپزشکی مستقر است و بر تمامی مراحل ذبح نظارت کافی دارد.

وی استفاده از گاز co و یا وارد کردن ضربه به سر دام پیش از ذبح را رد کرد و گفت: استفاده از شوک الکتریکی روی دام به ویژه گاو امری معمول و کاملاً علمی در کشور و سایر کشورهای دنیاست و این کار علاوه بر اینکه مشکلی در روند ذبح شرعی ایجاد نمی کند، باعث بروز بیماری و یا عارضه در مصرف کنندگان نیز نمی شود.

 

خبر مرتبط:

سریال دخالت پزشکان در امور دامپزشکان ادامه دارد: افشاگری یک آسیب‌شناس درباره ذبح حیوانات با الکتریسیته و گاز Co در کشتارگاه‌ها

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
توی سایت خبرده نسبت به کشتار غیر شرعی و غیر بهداشتی ماهیان و علنی در شیلات نگین سبز جاده دو هزار تنکابن با شوک برقی هشدار داده شده
نظر شما
ادامه