کد خبر: ۲۱۴۴۸

مهدی مسعودی در برنامه مجله کشاورزی شبکه بازار گفت: از شرایط بوجود آمده در ترکیه می توان بعنوان فرصت صادراتی به کشورهای منطقه استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) در ویژه برنامه پنجشنبه شب مجله کشاورزی شبکه بازار که با محوریت نوسانات قیمت مرغ بود اعلام داشت: شیوع آنفلوانزای طیور در ترکیه هم تهدید است و هم فرصت. تهدید از این جهت که راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود احتمالی آن به ایران باید اتخاذ شود و فرصت از این منظر که ترکیه بدلیل وجود این بیماری امکان صادرات به کشورهایی نظیر آذربایجان و عراق را از دست می دهد و این موضوع فرصتی استثنایی را برای حضور مرغداران ایرانی در آن کشورها فراهم می نماید و می توانند جایگزین مرغداران ترک در آن کشورها شوند.

وی افزود : امروز صادرات نیاز اصلی صنعت مرغداری ماست و اگر کیفیت تولید در حد استاندارد های صادراتی باشد این امر به راحتی امکان پذیر خواهد بود. البته موضوع کیفیت تولید مقوله است که در مورد آن باید بحث بیشتری شود.

مدیر مسوول نشریه دنیای کشت و صنعت از شیوع آنفلوانزای طیور در ایالات متحده هم بعنوان فرصت فرصت دیگری برای صنعت مرغداری ایران یاد کرد و افزود: بدلیل شیوع آنفلوانزا در امریکا میزان مصرف ذرت و سویا به حداقل رسیده و قیمت آن در بورس امریکا هم کاهش یافته بنابراین میتوان با سازوکارهای مناسب این نهاده را با کیفیت بالا و با قیمت کمتربه دست مرغداران رساند.

وی یادآور شد : اخبار و تحولات جهانی در زمینه طیور میتواند کمک شایانی به استراتژی صنعت طیور ایران در ماههای آینده کند و با اسن اطلاعات میتوان قیمت تولید گوشت مرغ را در کشور تنظیم کرد.

مسعودی در انتها از ساخت برنامه ای در مورد شرایط و نوع تولید مرغ در کشورهای ایالات متحده، کانادا، برزیل، چین و تایلند در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

 

نظر شما
ادامه