کد خبر: ۲۱۶۳۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
«عطاءالله حسن‌زاده» افزود: با وجود سخنان صریح رئیس سازمان دامپزشکی مبنی بر ناچیز بودن فلزات سنگین در گوشت مرغ، اعلام می‌کنند که رد پای فلزات سنگین در گوشت مرغ دیده می‌شود ...
987

حکیم مهر - «عطاءالله حسن زاده» رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران ایران در واکنشی تند به طرح مجدد وجود مقدار غیر مجاز فلزات سنگین و سرب در گوشت مرغ گفت: مشخص نیست چرا عده ای مترصد فرصت هستند که در لابه لای یک بحث علمی، سوژه های خبری آزار دهنده برای روح و روان مردم دست و پا کنند و چنین نشان دهند که گوشت مرغ تولید داخل خوردن ندارد، زیرا یا دارای هورمون است یا اینکه بیش از حد مجاز فلزات سنگین و سرب در گوشت آن جذب شده است.

حسن زاده افزود: قبلاً نیز موضوع وجود سرب به میزان غیر مجاز توسط دو گوینده جوان کم اطلاع صدا و سیما در میان افکار عمومی جامعه مصرف به صورت گسترده ای انعکاس یافت. این دو گوینده به استناد اظهار نظر مسئول سلامت شورای شهر تهران به این موضوع اشاره کردند که البته یکی از نشریات تخصصی حسب رسالت مطبوعاتی خود، پاسخ به این موضوع را با تجزیه و تحلیل و به استناد شواهد موجود ارائه داد، اما مجدداً شاهد هستیم از لابه لای سخنان رئیس سازمان دامپزشکی کشور که به صراحت گفته است فلزات سنگین موجود در گوشت مرغ بسیار پایین تر از حد مجاز است، جنبه ایجابی بحث را گرفته و اعلام می کنند که رد پای فلزات سنگین در گوشت مرغ دیده می شود و این تیتر را به استناد گفته این مقام مسئول سلامت و بهداشت مواد پروتئینی با منشاء دام و طیور، در رسانه ها انعکاس می دهند. به عبارتی، با نوعی تفسیر و تعبیر نادرست، حتی دکتر خلج را متهم به بیان این گفته می کنند، حال آنکه دکتر خلج به صراحت در مورد حد مجاز فلزات سنگین که می تواند در تمامی محصولات اعم از زراعی و باغبانی و فرآورده های دام و طیور کم و بیش یافت شود سخن می گوید.

وی تصریح کرد: آخر چگونه امکان دارد دکتر خلج که خود مسئول و متولی بهداشت گوشت مرغ است به رغم اطلاع از وجود فلزات یا سرب بیش از حد مجاز و استانداردهای جهانی در گوشت مرغ، اجازه توزیع چنین محصولی از مبدأ کشتارگاه به واحدهای صنفی را صادر کند؟!

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور که به شدت از اینگونه برخوردهای جنجالی و غیر مسئولانه برخی رسانه ها به ویژه در شرایط دشوار کنونی برای مرغداران گله مند بود، گفت: شاید عده ای با زبان بی زبانی و از طریق این تشبثات قصد دارند که بالغ بر 2 میلیون و 60 هزار تن حجم تولید داخل گوشت مرغ و سرمایه گذاری عظیم ملی مرغداران در این زمینه را به تعطیلی بکشانند تا اقدام به واردات شود.

حسن زاده یادآور شد: در حالیکه هیأت روسی برای عقد قرارداد واردات گوشت مرغ به کشورشان در ایران حضور دارند و دو کشتارگاه نیز برای انجام این کار امتیازات لازم را کسب کرده اند، عده ای قصد دارند معادله صادرات مرغ را معکوس و واردات آسان پرسود را جایگزین کنند.

 

خبر مرتبط:

رئیس سازمان دامپزشکی نتایج پایش هفت فرآورده خام دامی را از نظر 39 آلاینده تشریح کرد

واکنش‌ها نتیجه داد / دیناروند نقل قول از خود در خصوص «افزودن هورمون‌ به‌ مرغ» را رد کرد

رئیس سازمان غذا و دارو: میزان هورمون در گوشت مرغ قابل توجه است!

سرانجام پس از ماه‌ها جنجال رسانه‌ای، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران عدم وجود سرب در مرغ‌های مصرفی تهران را تایید کرد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی: آزمایش‌های سه سال اخیر وجود سرب به میزان غیراستاندارد در گوشت مرغ را رد کرده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی بالا بودن میزان سرب در گوشت مرغ را رد کرد

حاشیه‌سازی مجدد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران / استاندار تهران: تنها مرجع رسمی اظهار نظر در این باره وزارت بهداشت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی است!

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی: میزان فلزات سنگین نمونه‌های طیور پائین‌تر از حد مجاز است

میزان فلزات سنگین هیچ یک از نمونه های تصادفی انتخاب شده از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور کشور بالاتر از حد مجاز نیست

میزان سرب موجود در گوشت مرغ وارد شده به تهران 47 درصد بیش از حد مجاز است

ادعاهای عجیب و شرم‌آور دکتر روازاده در مورد واکسیناسیون طیور (+فیلم)

 

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
این مسایل همگی از نسپردن کار به کاردان ایجاد میشود وقتی یک نفر پزشک در مجلس بدون کار کارشناسی در خصوص مرغ و گاو میش هندی نظر میدهد مسلما همه به خود اجازه اظهار نظر خواهند داد که نتیجه ای جز خراب کردن کار ندارد.
دکتر.ح.ر
|
-
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
آقای عطاءالله حسن‌زاده
حالا شما چرا اینجوری جبهه می گیرید
تو سازمان دامپزشکی که باید به کیفیت کار شما نظارت کنه این هم طرفدار دارین کم نیست حالا یکمی به نتیجه سیستم پرورشتون ایراد گرفتند که تو تمام دنیا ده برابر این انتقادها را برای حفظ سلامت جامعه به صورت عملی به سیستم پرورشی دام و طیورشون وارد می کنند
مشخصه که
شما فقط داری چونه سودبیشتر را می زنی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید!
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
اقای رئیس حقیقت این هست که مرغهایی که به مردم عرضه میشه مشکلات بهداشتی زیادی دارند چون با پروتکل های معین با در نظر گرفتن سلامت گوشت تولیدی پرورش داده نمیشه، انصافا چند درصد مرغدارها به این فکر میکنند و یا اطلاعاتی در این زمینه دارند که گوشت تولیدیشون از نظر استانداردهای بهداشتی سالم باشه؟؟ فقط به فکر افزایش تولید و زیاد کردن وزن هستیم.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0

در پی یافتن ردپای فلزات سنگین در گوشت مرغ از سوی سازمان دامپزشکی، مرغداران معتقدند: وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ به دلیل خوراک غیراستانداردی است که برخی کارخانه‌های تولید خوراک مرغ به مرغداران فروختند که البته در سال جاری تعطیل شدند.
مهدی خلج - رییس سازمان دامپزشکی - به خبرنگار ایسنا گفته بود که در طرح پایش محصولات و فرآورده‌های خام دامی که چند سالی است در سازمان دامپزشکی اجرا می‌شود، در برخی از نمونه‌گیری‌های انجام شده گوشت مرغ تولید‌ شده حاوی فلزات سنگین حد مجاز بوده‌ است که البته نگران‌کننده نیست و سازمان دامپزشکی هشدارهای لازم را به تولید‌کنندگان داده است.
اما محمد یوسفی - رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی - در این زمینه اظهار کرد: عامل وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ برخی از کارخانه‌های تولید خوراک مرغ هستند که برای غنی‌تر‌کردن محصولشان از مواد غیرمجازی برای افزایش ضریب تبدیل مرغ استفاده کرده‌اند که در این راستا سازمان دامپزشکی حدود شش کارخانه تولید خوراک مرغ را تعدیل کرد و به آنان اعلام کرد که برای ادامه فعالیت باید خط تولید خود را استاندارد‌سازی و سالم‌سازی کنند.
وی با بیان این‌که سازمان دامپزشکی باید همچنان دقت نظر و کنترل خود را بر کارخانه‌های خوراک دام و همه تولید‌کنندگان محصولات و فرآورده‌های خام دامی ادامه دهد، به خبرنگار ایسنا گفت: وقتی مرغداران بدانند همه کارخانه‌های تولید خوراک مرغ تحت نظارت سازمان دامپزشکی محصول سالم و با کیفیتی تولید می‌کنند با خیال راحت‌تری نهاده‌های تولید مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. البته در حال حاضر کارخانه‌های تولید‌کننده خوراک مرغ در حال سالم‌سازی و استاندارد‌سازی خط تولید خود هستند تا بتوانند با تایید سازمان دامپزشکی به تولید خود ادامه دهند.
یوسفی رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی اظهار کرد: مرغدارانی که در واحد‌های پرورشی خوراک مورد نیاز خود را تولید می‌کنند هیچ مشکلی از این نظر ندارند و محصولی کاملا سالم و باکیفیت تولید می‌کنند، اما این رد پای فلزات سنگین در نمونه‌گیری‌هایی پیدا شده که مرغداران خوراک مورد نیاز گله‌های مولدشان را از کارخانه‌های دیگری تامین می‌کردند.
وی پیشنهاد کرد مرغدارانی که برای تامین نهاده‌های خود به کارخانه‌های تولید مرغ نیاز دارند بهتر است با اداره کل دامپزشکی منطقه مورد نظر خود تعامل مستمر داشته باشند و از کارخانه‌ای احتیاجات خود را خریداری کنند که به صورت کامل مورد تایید کارشناسان دامپزشکی باشد.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
منشا سرب از کجاست؟ معاون بهداشتی سازمان پاسخ دهد ؟ آقای خلج و حسن زاده دعوای زرگری نکنید . منشا سرب از کجاست ؟ آقای یوسفی خیلی غیر علمی صحبت کردند . آقای هاشم زاده شما بگوئید ؟
ناشناس
|
-
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
با سلام
در آیین نامه. برنامه سوم توسعه ماده194 به امضاء معاون رییس جمهور وقت آقای دکتر عارف رسید و به وزارت جهاد ابلاغ گردید شرکتهای ممیزی تعریف گردید و این امر مهم در برنامه های بعدی گنجانده شد حالا هدف قانون گذار از تصویب و ابلاغ این آیین نامه. کمک به دامپزشکی بود. قرار بود مرغداری ها مراکز خوراک دام و طیور توسط کارشناسان بخش خصوصی نمونه برداری بشود قرار بود مرغداری ها و دامداری ها درجه بندی بشود،قرار بود بخش خصوصی فعال گردد و در صورت رعایت کلیه ضوابط تاییدیه برای مراکز صادر کند، چرا سازمان کمر همت بر حذف ممیزی بسته؟
آیا نمونه برداری سازمان از مراکز دان توسط کارشناسان خبره انجام شده یا یک نیروی طرحی؟
2_آیا سازمان اطلاعی از مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام دارد؟
3_آیا مرغدار پس از استفاده از آنتی بوتیک دوران منع مصرف را رعایت کرده اند؟
4_آیا مرغداران از جیره استاندارد برای پرورش استفاده میکنند؟
دوستان شرایط پرورش ما وضعیت خوبی را داراست ولی باید بغیر از حاکمیت ارگانی مستقل بر این امر رسیدگی و،تاییدیه صادر کند که این امر در قانون به روشنی ذکر گردیده ولی متاسفانه افرادی به علل دید دولتی تحمل رشد بخش خصوصی را ندارند شرکتهای ممیزی با بکارگیری نیروهای متخصص به راحتی توانایی افزایش امنیت غذایی را دارند امیدوارم دوستان از خواب بیدار شوند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
من امیدوارم اگر قرار شد بحث سرب در مرغ تفحص شود کسانی که مسئولیت داشته و الان همه چیز را آرام نشان می دهند نتیجه بی مبالاتی های امروزشان را ببینند .
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
ممیز عزیز ! شما آخر خط را دیدی ! اول خط این است منشا سرب کجاست ؟والا نمونه گیری که هرکسی انجام میدهد .البته نمونه گیری اصولی لازم است ولی کافی نیست . مهم و اصل نسئله این است منشا سرب از کجاست که امید وارم معاون بهداشتی عنقریب جواب آن را بدهد .
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
کارخانه دان ، دان را از کجا میآورد ؟ ظاهرا کنترل روی واردات دان نیست !
نظر شما
ادامه