کد خبر: ۲۱۶۴۶

طرح کنترل جمعیت سگهای ولگرد درشهرستان اسلامشهربه عنوان یکی از چهار شهر پایلوت در سطح کشور اجرا می شود.

دکتر سید علی امامی رئیس اداره دامپــــزشکی شهرستان اسلامشهر با اعلام این خبر افزود: با پیگیری های به عمل آمده به منظور اجرای دستورالعمل وزارت کشور در خصوص کاهش آسیب های ناشی از گزش حیوانات ولگرد، این طرح با همکاری شهرداری شهــــــــــرستان اسلامشهر اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بنابه پیشنهاد و اعلام آمادگی اداره دامپزشکی به تصویب رسید و با پیگیری های بعدی اسلامشهر به عنوان یکی از چهارشهرستان پایلوت در سطح کشور در کنار اراک، ارومیه و شاهرود انتخاب شد.

دکتر امامی در خصوص اهداف این طرح گفت: مهمترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگهای ولگرد، شیوع بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری ها از سگ به انسان می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به بیماری هایی نظیر هاری، کیست هیداتید، سالک، کالاآزار، لاروهای مهاجر احشایی و ... اشاره کرد.

امامی ادامه داد: در این طرح که با احداث مرکزی به منظور نگهداری حیوانات بدون صاحب و انجام عملیات بهداشتی و واکسیناسیون، همراه است، سایر دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری، اداره حفاظت از محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی نماینده دادستانی، بخشداری ها و دهیاران نیز همکاری می کنند.

 

 

نظر شما
ادامه