کد خبر: ۲۱۷۸۹

تفاهم نامه

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه میان دامپزشکی استان و نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، دکتر علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز در جمع مسئولان دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور ایجاد گسترش و همکاری‌های فی مابین و تقویت روابط دوجانبه امضا شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی گفت: اقدامات و همکاری نیروی انتظامی در جلوگیری از تردد محموله‌های دامی و خوراکی غیرمجاز سبب پیشگیری از بروز بیماری‌ها و کاهش کانون‌های بیماری می‌شود.

رفیعی‌پور با تأکید بر مباحث قرنطینه‌ای و امنیت غذایی افزود: در نظر داریم تا با اقدامات گسترده به واسطه آموزش و از طریق اصحاب رسانه و صدا و سیما در راه آگاهسازی مردم گام برداریم.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری مرس در جمعیت انسانی کشورهای شرق آسیا در زمینه شیوع این بیماری هشدار داد و بیان کرد: «مرس» یک بیماری مشترک بین انسان و شتر است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: به دلیل شیوع این بیماری در جمعیت انسانی کشورهای آسیایی به ویژه کره جنوبی، شترداران از حمل بدون مجوز شتر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بیماری مرس یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، افزود: این بیماری در کشورهای همسایه دیده شده است بنابراین رعایت دستورالعمل‌های قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور در پیشگیری از بروز بیماری‌ها حائز اهمیت است.

رفیعی‌پور تصریح کرد: تردد محموله‌های غیرمجاز تهدیدی علیه سلامت عمومی جامعه و بهداشت دام است که علاوه بر ضرر رساندن به صنعت دامداری استان، امنیت غذایی مردم را در معرض انواع بیماری‌ها قرار خواهد داد.

وی افزود: تردد هرگونه محموله اعم از دام زنده و فرآورده خام دامی تنها در صورت تأیید دامپزشکی شهرستان و اخذ مجوزهای لازم امکان‌پذیر است.

 

نظر شما
ادامه