کد خبر: ۲۱۸۶۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز با پیگیری های انجام شده توسط اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور و آبزیان یک دستگاه قابل حمل اندازه گیری فاکتورهای فیزیکی- شیمیایی آب تهیه و راه اندازی گردید.

دکتر هوشنگ شهریاری، سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان البرز در خصوص خبر فوق گفت: این دستگاه قادر است فاکتورهای از قبیل PH، هدایت الکتریکی، TDS، شوری، مقاومت الکتریکی،ِ DO یا اکسیژن محلول، ISE، ORP و دما را در یک نوبت آزمایش و اندازه گیری کند.

وی افزود: از آنجا که جابه جایی نمونه های آب اخذ شده از مزارع تکثیر و پرورش آبزیان از مزرعه به آزمایشگاه امری زمان بر می باشد و در این زمان فاکتورهای آب دچار تغییر خواهند شد، لذا اندازه گیری این فاکتورها در محل مزرعه و در کمترین زمان ممکن حائز اهمیت می باشد.

دکتر شهریاری تصریح کرد: این دستگاه دارای پراب هایی (prob) است که قادرند تا عمق 5 متری فاکتورهای ذکر شده را در عمق و لایه های مختلف آب با بالاترین درصد اطمینان اندازه گیری کند.

شایان ذکر است در استان البرز تعداد 4 واحد مزرعه تکثیر و پرورش و تعداد 87 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی (قزل آلا) تحت نظارتهای بهداشتی دامپزشکی می باشند.

 

 

نظر شما
ادامه