کد خبر: ۲۲۱۰۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
در حالی که چندی پیش رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از اقدامات سازمان دامپزشکی در کنترل آنفلوانزا تقدیر کرده بود، «نوروزی» عامل شیوع این بیماری را بی‌تدبیری سازمان دامپزشکی اعلام کرد ...
noroozi

حکیم مهر - حملات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی علیه سازمان دامپزشکی کشور همچنان ادامه دارد.

«رحمت الله نوروزی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بی تدبیری مسئولان سازمان دامپزشکی را عامل شیوع آنفلوانزای پرندگان عنوان کرد. وی چند روز پیش نیز در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار کرده بود که سازمان دامپزشکی هیچ اقدام مطلوبی را برای کنترل آنفلوانزای پرندگان انجام نداده است (اینجا).

این در حالیست که چند روز پیش «عباس رجایی» رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از اقدامات سازمان دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان تقدیر کرده بود و تاکید نموده بود که OIE هم به عملکرد مناسب سازمان دامپزشکی در کنترل این بیماری اذعان دارد (اینجا).

رحمت الله نوروزی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: بی تدبیری مسئولان دامپزشکی کشور از سال گذشته باعث شد که آنفولانزای مرغی از آستاراخان وارد استان‌های شمالی کشور خصوصاً مازندران شود.

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس شورای اسلامی افزود: اکنون صنعت مرغ با مشکلات جدی روبرو شده و دلیل اصلی این موضوع غفلت مسئولان دامپزشکی است.

وی به افت قیمت مرغ در مرغداری ها اشاره کرد و افزود: اکنون مرغ از مرغداری ها 3 هزار 600 تومان خریداری می شود و مسئولان دامپزشکی باید در زمینه این افت قیمت ها پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین در واکنش به ممنوعیت ذبح دام در کشتارگاه های غیرصنعتی نیز عنوان کرد: ممنوعیت ذبح دام در کشتارگاه‌های غیرصنعتی دوای این درد نیست، بلکه باید با تامین امکانات مورد نیاز، از وقوع چنین اتفاقاتی پیشگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: تامین امکانات و نظارت از شیوع آنفولانزای مرغی پیشگیری می کند و باید به جای ممنوعیت به فکر تامین امکانات بود.

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از مرگ افراد بر اثر شیوع آنفولانزای مرغی گزارش نشده و مسئولان باید قبل از انتشار کامل این بیماری، از شیوع آن پیشگیری کنند.

 

خبر مرتبط:

رئیس کمیسیون‌کشاورزی‌مجلس: سازمان‌دامپزشکی در کنترل آنفلوانزا خوب عمل کرده است و سازمان جهانی دامپزشکی نیز به این موضوع اذعان دارد

هجمه‌ها و انتقادات علیه مجموعه دامپزشکی کشور نشانه چیست؟ - سعید سیری

اظهارات عجیب عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: بهتر است سازمان دامپزشکی برای افزایش نظارت‌ها از دانشجویان آزمایشگاهی استفاده کند!

انتقاد شدید عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از سازمان دامپزشکی/ آنفلوانزای H5N1 از یکسال پیش وارد ایران شد

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه مازندران مسئولان سازمان دامپزشکی را به مناظره طلبید!

 

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
البته نظرات ايشون بي ارتباط با بسته شدن كشتارگاه غير بهداشتيشون نيست
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
حالا که ایشون «دوای درد» را بهتر از دامپزشکان تشخیص داده اند ، پیشنهاد میکنم برن و مقابله کنن و به هم یاد بدن
منبع آگاه
|
-
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
دوست عزيز و نماینده گرامی. گویا در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی این دوره هزینه انتخاباتی بالا رفته است که به دلایل بی جا و غیر کارشناسی به دامپزشکی گیر می دهید!
بگذارید به مشکل اصلی مد نظر شما پاسخ دهم: کشتارگاهی که جنابعالی به تعطیلی آن اعتراض دارید، کشتارگاهی غیر بهداشتی و آلاینده بوده و اداره کل دامپزشکی بر اساس دستورالعمل های فنی و نیز اصول GMP و... اقدام به تعطیلی آن نموده که کارشناسان بهداشت و محیط زیست هم این اقدام را تایید نموده اند، لذا از دکتر خلج درخواست می نمایم ضمن حمايت از کارشناسان و مدیرکل استان تسلیم در خواست هایی که امنیت بهداشت جامعه را مورد خطر قرار می دهند، نگردد
موسوی
|
-
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات من فکر می کنم این اولین بار است که طی سالیان اخیر سازمان دامپزشکی به جای پاک کردن صورت مسئله با اطلاع رسانی به موقع و دقیق و حضور گسترده مانع انتشار بیماری حتی به استانهاي مجاور که ایشان از آنجا نماینده هستند گردید پاک کردن صورت مسئله راه حل نیست ضمن خسته نباشی به ریاست محترم سازمان از ایشان می خواهم با پرداخت به موقع خسارات مرغداران باعث ایجاد همکاری بیشتر صنعت با دامپزشکی گردند خوشبختانه مردم می فهمند که چه کسی خدمت می کند و چه کسی دنبال. ... آقای دکتر خلج من به عنوان شاغل در بخش خصوصی احترام مردم و خصوصا دامداران به دامپزشکان را می بینم همین دلیل که استان ما تا کنون به بیماری درگیر نشده نشان از زحمات بخش خصوصی و دولتی دارد
محمدی
|
-
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
فکر می کنید اعتبارجذب کرده خسارت راجبران می کنند نه داداش مزایا وتسری ما کارمندان بد بخت را فدای بی تدبیری خود می کنند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
به نظر من ، امسال بهترین و فنی ترین تصمیمات گرفته شده و شفافیت و صداقت هم وجود داشته
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
کاملا مشخصه که این نماینده یه مشکل شخصی با سازمان دامپزشکی داره که هی چپ و راست داره علیه سازمان مصاحبه میکنه. البته من هم موضوع کشتارگاه ...................... رو شنیدم که این آقا سر همون موضوع ناراحته و داره انتقام میگیره
روح اله
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
.............. دامپزشکی عجب بدبختیه که همه نظر فنی میدن براش . آقای نوروزی نماینده ی محترم استان شمالی شماکه احتمالا فنی نیستی ومدرکتم مربوط به دامپزشکی یاپیرادامپزشکی نیست ، بهتره مشاوراتون روعوض کنید یا دوای دردو ازآنها بپرسید وبماهم بگید. بعدشم: املای نانوشته که غلط نداره .
روح اله
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
جناب آقای نوروزی شما با همکاران خود هماهنگ نیستید.آقای فتاحی یک چیز میگوید فردای آن رئیس کمیسیون آقای رجایی خلاف آن میگوید والان شما فرموده های دیگری دارید.بهترنیست اول وجاهت،ظاهر و شان کمیسیون مجلس رادرنظرگرفته ویک خروجی بیرون بدهید که حداقل موضع شما شناخته شود وازیک اتاق 4تا 5 نفره بوی اختلاف نظروسلیغه نیایدوبادادن ایده های جالب هرروزه خانواده دامپزشکی را متعجب نکنید.بعدازآن میتوانید درباره سیستم پیچیده مراقبت بیماری های دامی وطیورصحبت کنید.
محمد مهدی
|
-
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
0
ایکاش این نماینده شرح وظایف سازمان دامپزشکی را مطالعه می کرد بعد مصاحبه می کرد ما فکر می کردیم نماینده یعنی احاطه کامل داشتن به شرح وظایف ادارات
نظر شما
ادامه