کد خبر: ۲۲۱۱۶

مدیرشبکه دامپزشکی نوشهر از تشکیل پرونده قضایی برای یکی از تولید کنندگان مرغ گوشتی صنعتی به اتهام تخلف بهداشتی و تخلیه 30 کیسه مرغ تلف شده در عرصه های جنگلی بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر خبر داد.

مهدی اسلامی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: این تولید کننده مرغ گوشتی صنعتی هفته پیش حدود 30 کیسه لاشه مرغ تلف شده خود را بدون رعایت موازین بهداشتی در عرصه های جنگلی حوالی روستای کینج تخلیه کرد که این اقدام علاوه بر ایجاد نگرانی در بین آحاد مردم، سلامتی اهالی ساکن در این مناطق را مورد تهدید جدی قرار داد.

وی، افزود: در پی دریافت این گزارش، مسوولان نهادهای ذیربط بویژه مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران کجور در سریعترین زمان ممکن از مکان تخلیه لاشه های مرغ و همچنین از محل مرغداری این واحد تولیدی برای رفع نگرانی های زیست محیطی، بازدید کردند.

وی افزود: این شخص به علت نقص فنی در دستگاه لاشه سوز لاشه های مرغ را در عرصه های جنگلی کجور نوشهر تخلیه کرده است که به همین دلیل برای وی پرونده ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به دادگاه بخش فرستاده شد.

اسلامی گرمازدگی را از علت های اساسی تلف شدن تعدادی از مرغ های واحدهای مرغداری در منطقه معرفی کرد و ادامه داد: باتوجه به گرمای بی سابقه و حجم تراکم مرغ در مرغداری ها، تلف شدن این مرغ ها در این شرایط آب و هوایی دور انتظار نیست.

مدیرشبکه دامپزشکی نوشهر، تاکید کرد در زمان حاضر موردی از بیماری آنفلوآنزای مرغی در بخش کجور نوشهر گزارش نشده است و اقدامات پیشگیرانه با هدف جلوگیری از بروز و یا شیوع این بیماری در این منطقه صورت گرفته است و شهروندان و روستاییان این بخش نگران نباشند.

آمارهای موجود نشان از آن دارد که در بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر حدود 15 باب مرغداری فعالیت دارد.

 

خبر مرتبط:

علت مرگ مرغ‌های تلف شده در کجور گرمازدگی اعلام شد

 

 

نظر شما
ادامه