کد خبر: ۲۲۱۴۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
«دکتر ناصر نبی‌پور» افزود: بلافاصله پس از اعلام آنفلوانزا به سازمان‌های بهداشتی دنیا قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت و تولیدکنندگان متضرر شدند ...
nabipour

حکیم مهر - رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ‌تخم‌گذار تهران در حالی از سازمان دامپزشکی به دلیل گزارش به موقع موارد آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان مازندران به سازمان جهانی بهداشت دام انتقاد کرد که می توان شفافیت، اطلاع رسانی به موقع و اجتناب از امنیتی کردن گزارش بیماری را از موارد مثبت عملکرد سازمان دامپزشکی در جریان شیوع آنفلوانزای اخیر برشمرد. مسلماً پنهان کاری و  گزارش نکردن موارد مثبت آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به سازمان های بین المللی برخلاف پروتکل های مرسوم بوده و می توانست منجر به سلب اعتماد این سازمان ها شده و عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

با این وجود یکی از وظایف مهم سازمان دامپزشکی که تا حدودی به آن بی توجهی شده است، تلاش در جهت جبران خسارات وارده به تولیدکنندگان طیور در شمال کشور که به علت شیوع این بیماری متضرر شده اند می باشد. از این نکته نیز نباید غافل بود که این شفافیت و اقدامات کنترلی شدید هر چند که در کوتاه مدت ممکن است موجبات ضرر و زیان به تعدادی از تولیدکنندگان کشور را ایجاد نماید، ولی در نهایت با کنترل بیماری و جلوگیری از آندمیک شدن آن، به نفع تولیدکنندگان خواهد بود.

 

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ‌تخم‌گذار تهران گفت: بعد از اعلام شیوع بیماری آنفلوانزی پرندگان در بین جمعیت بومی طیور مازندران قیمت تخم‌مرغ به شدت کاهش یافت بطوری که مرغداران به ازای تولید هر کیلو تخم‌مرغ هزار تومان متضرر می‌شوند.

به گزارش فارس، «دکتر ناصر نبی‌پور» رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: قیمت تخم‌مرغ در پی اعلام تلفات مرغ بومی در روستاهایی از استان مازندران به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه صادرات تخم مرغ در روزهای اخیر کاهش یافته است، گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ از زمان اعلام آنفلوانزای پرندگان در ایران حدود 1300 تومان کاهش یافته و بطور متوسط به حدود 2400 تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغدار حدود 3 هزار و 800 تومان است و در حال حاضر به ازای هر کیلو تولید تخم مرغ، مرغدار هزار تومان متضرر می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر بخشی از تخم مرغ تولید داخل به صورت قاچاق به کشور عراق وارد می‌شود، زیرا آنها مجبورند که تخم‌مرغ مورد نیازشان را از ایران تأمین کنند و می‌دانند که آنفلوانزا، جمعیت مرغ صنعتی کشورمان را درگیر نکرده است.

وی اوضاع مالی مرغداران را بسیار اسفبار عنوان کرد و گفت: بلافاصله پس از اعلام آنفلوانزای پرندگان در ایران توسط سازمان دامپزشکی به سازمان‌های بهداشتی دنیا از جمله OIE قیمت تخم مرغ کاهش یافت و تولیدکنندگان این محصول واقعا متحمل ضرر و زیان‌های جبران‌ ناپذیری شده‌اند.

نبی‌پور با بیان اینکه در اغلب مناطق دنیا بیماری‌هایی از قبیل آنفلوانزا در میان جمعیت بومی طیور دیده می‌شود، گفت: نباید سازمان دامپزشکی مبتلا شدن تعداد محدودی از جمعیت بومی طیور به آنفلوانزا را به سازمان‌های بهداشتی دنیا گزارش می‌کرد، زیرا واقعیت امر در مورد بیماری آنفلوانزای پرندگان این است که این بیماری بسیار محدود و کنترل شده است.

 

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
ارسال گزارش به oie از الزامات اعضای این سازمان هست. وقتی کشور المان bse رو گزارش میکنه مگه دامداراش ضرر نکردن؟اما دولت آلمان ضرر و زیان دامدارها رو جبران کرد ودرکشور ما این وظیفه بعهده دولت هست که متاسفانه مثل خیلی مسایل دیگه کوتاهی میکنه.جناب اتحادیه مرغ تخمگذار. گله رو از جای دیگه باید بکنی که ظاهرا فقط بلدید فقط مصاحبه بکنید. البته برای ترمیم وجه خودتون مقابل اعضا بد نیست واستفاده انتخاباتی داره.دامپزشک کاملا بی طرف ومنتقد خیلی از کارهای سازمان دامپزشکی.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
از همه خواهش می کنم این سخنرانی را ببینند و به خصوص این بخش را: because not only did GPHIN find SARS early, but you may have seen last week that Iran announced that they had bird flu in Iran, but GPHIN found the bird flu in Iran not February 14 but last September.
https://www.ted.com/talks/larry_brilliant_wants_to_stop_pandemics/transcript?language=en
آقای دکتر واقعا نیازی به گزارش ایران نیست به راحتی از مدت ها پیش می توانند پیش بینی کنند، ما در دنیای آنلاین زندگی می کنیم و با گزارش ندادن فقط و فقط آبروی خودمان را می بریم بخواهیم یا نه بر اساس IHR باید گزارش بدیم و الا به راحتی می توانند تمام محصولات را تحریم کنند الان زمانی هست که باید ایران تصمیم بگیرد یک پرونده دیگه مشابه تسلیحات هسته ای برایش درست بشود یا نه:
جهت تایید این مدعا
http://www.behdasht.gov.ir/?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=127&newsview=128267
باور بفرمایید مدت هاست زمان شترسواری دولا دولا برای ما در ایران به سر آمده است همه چیز تحت ذره بین سازمان های بین المللی است
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
این یه قانونه و HPAI باید حتما گزارش باشه از هر جای دنیا که باشه. تقصیر سازمان هست که از مرغداران حمایتی نمیکنه در این مورد
متخصص طیور
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
اي خدا من سرمو كجا بكوبم
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
سازمان دامپزشکی بگوید اگر گزارش شد ، در مقابل سازمان جهانی بهداشت دام چه خدماتی میدهد چقدر غرامت میدهد و... . دامپزشکی چه غرامتی میدهد؟ سال های قبل که گفته نشد به سازمان جهانی بهداشت دام چه اتفاقی افتاد .
مهم حمایت عملی از مرغدار است . اینکه ما در مقابل سازمان جهانی بهداشت دام وظیفه را انجام و گزارش دهیم ، درست ، سوال این است اینکه در مفابل مرغدار خسارت دیده هم باید وظیفه خود را انجام دهیم یا نه ؟
یا اینکه متعهد به سازمان جهانی بهداشت دام باشیم ولی در مقابل تولید کننده تعهدی نباشد؟
دکتر.ح.ر دامپزشک
|
-
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
نگاه کنید بالاخر گزارش باید داده بشه
و مردم باید مطلعه بشن چون سلامت و جان مردم که حداقل از یک ماده غذایی در آگاهی کامل استفاده کنند
نباید بخاطر سود و زیان چند فر سرمایه دار با جون مردم بازی کرد
دكتر عزت مزيد
|
-
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
0
متنفرم از اين صنف ............ سودجويي كه حتي صلاح خويش و كشور را در اين مي بينند كه جان انسانهاي بسياري را به خطر بياندازند و طرفه اين داستان اينست كه اين ............ مدتي رئيس جامعه دامپزشكان بوده اند
خجالت ميكشم از رشته اي كه بخش خصوصيش اينگونه است و بخش دولتيش فرم طراحي ميكند تا همكاري كه خودشان به عنوان مسئول فني در شركتي گمارده اند تا براي ديدن اساتيد معظم و صاحب دانش طبقه هفتم درخواست ملاقات بنمايند
بزرگي و عزت نفس به پزشكي و دامپزشكي نيست به نحوه تربيت نسلي است كه هيچ گاه رفتار درست را از اين جامعه دهشتناك ياد نگرفت
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
0
شما فعلا برين دنبال اينكه قيمت مرغ رو برسونين به استانداردش يعني زير يك دلار به ازاي هر كيلو حالا مرغ چنده دلار چنده؟؟؟؟
سود به زور نيست با منطق و علم سود نصيب مي گردد
بابک
|
-
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
0
..... درود بر دوستان وهمکاران گرامی ... همانقدر که گزارش دادن سازمان کار درستی است به همان اندازه حمایت از واحد های تولیدی مرغ و تخم مرغ ضروری است .. یک واحد تولیدی در شرایط حاضر با ضرر بالقوه و بالفعلی که روبرو است باید حمایت شود و از این صنف
ki متنفر باشید ونه سرتان را به دیوار بکوبید کمی منطقی تر به مسئله نگاه کنید ... دکتر بابک .. مسئول فنی بهداشتی مرغ تخمگذار......
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
0
این دکتر بزرگوار چرا در مورد عدم پرداخت به موقع حق و حقوق دامپزشکان توسط مرغداران چرا زبان انتقاد ندارن؟ هرجا به نفعمونه صحبت کنیم که درست نیست. بالاخره خداوند یک روزی در خصوص اعمال ما قضاوت خواهد کرد. امیدوارم که روسیاه نباشیم.
پزشک
|
-
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
احتمالا باید به شما گزارش میکرد!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
اینها همه از شکم سیری بعضیهاست.
نظر شما
ادامه