کد خبر: ۲۲۲۱۵

گوشت

رئیس اتحادیه گوشت گوساله درباره علت تفاوت قیمت گوشت برزیلی با گوشت تولید داخل توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی خندان روی جوان گفت: گوشت برزیلی در گمرک به ازای هر کیلوگرم 15 هزار تومان ترخیص می‌شود، ولی در بازار با قیمت 21 تا 22 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: گوشت برزیلی در کشور مبدا با قیمت حدود 4 یورو در هر کیلوگرم خریداری می‌شود، این در حالی است که قیمت گوشت تازه کشتارگاه داخلی کیلویی 25 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوساله تاکید کرد: اگر نرخ یورو رسمی را 3200 تومان در نظر بگیریم، مشخص می‌شود که هزینه تولید یک کیلوگرم گوشت در ایران دو برابر هزینه تولید آن در برزیل است.

به گفته او، هزینه‌های تولید در برزیل پایین است و همین باعث می‌شود حتی با اضافه کردن هزینه حمل،‌ گوشت برزیلی از گوشت تولید داخل ارزان‌تر باشد.

خندان تاکید کرد: البته باید این را هم در نظر گرفت که گوشت برزیلی یخ زده است،‌ اما گوشت تولید داخل به صورت گرم به دست مشتریان می‌رسد.

به گزارش آنا،‌عمده واردات گوشت منجمد ایران از کشور برزیل است، به طوری که در سه ماهه نخست امسال گوشت سردست و سینه از نوع گاو با استخوان تازه یا سرد کرده به میزان 720 تن، گوشت ران از نوع گاو بی استخوان یخ زده 125 تن و سایر قطعات گوشت بی‌استخوان یخ‌زده از نوع گاو 6,437 تن به کشور وارده شده است.

میزان واردات گوشت در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته از نظر وزنی بیش از 162 درصد و از نظر ارزشی بیش از 95 درصد افزایش داشته است.

 

 

نظر شما
ادامه