کد خبر: ۲۲۲۴

حکیم مهر -  مربی بین‌المللی صلیب سرخ آلمان به همراه رییس واحد آموزش و نگهداری سگ‌های تجسسی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به بررسی توانایی سگ‌های تجسسی زنده یاب سازمان پرداخت و توانایی این سگ‌ها را مثبت ارزیابی کرد.

مارک هافمن افزود: سگهای زنده یاب بر اساس آموزش‌های حرفه‌ای و مستمر از توانایی شناسایی مجروحان گرفتار شده در آوار برخوردارند و موجوداتی ارزشمند در عملیات جستجو و نجات محسوب می‌شوند.

این مربی بین‌المللی در این بازدید سگ‌های تجسس سازمان را از نظر میزان اطاعت پذیری و فرمانپذیری مورد بررسی قرار داد.

وی تاکید کرد، در صورت فراهم بودن تمامی امکانات، تربیت سگ‌های زنده یاب برای استفاده از توانایی آنها در عملیات تجسس در مناطق زلزله زده یک سال طول می‌کشد و بعد از سپری شدن دوره آموزش اولیه ، این سگ‌ها باید در جریان آموزش باقی مانده تا مطالب و موضوعات فرا گرفته برایش تازه بماند.

این مربی آلمانی ضمن بازدید از ستاد مدیریت بحران منطقه هفت تهران از نزدیک در جریان نحوه آموزش سگ‌های زنده یاب در این منطقه قرار گرفت.

رضا طلوعی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه هفت تهران گفت: تاکنون شش دوره آموزش سگهای جستجو گر و زنده یاب در پایگاه مدیریت بحران منطقه برگزار شده است که در دوره فوق مربی بین‌المللی هلال احمر شمیرانات و آموزشگری از کشور آلمان نیز حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به ‪ ۱۵‬قلاده سگ جستجوگری آموزش داده شده است ،گفت: نژاد تمامی آنها ژرمن شفرد است .

نظر شما
ادامه