کد خبر: ۲۲۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری از کشف و ضبط دومین محموله غیربهداشتی کله پاچه، سیراب و شیردان، دل، جگر و قلوه به وزن 7 تن خبر داد که با احتساب ۱۸ تن اعلام شده در آغاز هفته جاری این عدد به ۲۵ تن رسید.

محمد وحید تأویلی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از کشف دومین محموله غیر مجاز کله پاچه در روز جاری در این شهرستان خبرداد و گفت: محموله مذکور به وزن تقریبی 7 تن شامل کله‌پاچه، سیراب و شیردان، دل، جگر و قلوه است.

وی با بیان اینکه مالک این محموله ارتباطی به محموله 15 تنی کله پاچه کشف شده در چند روز قبل ندارد، گفت: این محموله در سه سردخانه، تعبیه شده؛ در یک گاراژ نگهداری می‌شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در مورد هدف از نگهداری این محموله غیربهداشتی و آلوده، گفت: در حال حاضر با توجه به گرمای هوا سیراب و شیردان مشتری ندارد و حتی در مواردی کشتارگاه‌ها‌ی مجاز آن را دور ریخته و تبدیل به ضایعات می‌کنند، بنابراین به نظر می‌رسد این متخلفان کله پاچه و سایر اعضا آن را برای عرضه در فصل پرمصرف نگهداری کرده‌اند.

تأویلی بیان داشت: بخشی از محموله غیر بهداشتی 7 تنی کشف شده شامل دل، جگر و قلوه است که ممکن است هدف از نگهداری آن عرضه به به برخی کبابی‌ها یا قضابی‌ها برای مخلوط کردن با گوشت چرخ کرده باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری تصریح کرد: نحوه انتقال این محموله عظیم غیربهداشتی به محل گاراژ هنوز مشخص نشده اما پرونده در حوزه قضایی کهریزک در حال بررسی است و حتما در بازجویی‌های آتی اهداف آن به طور کامل روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری متخلفان انجام می‌دهد، گفت: در این مسیر ما به همکاری شهروندان نیاز داریم و از آن‌ها می‌خواهیم تا موارد مشکوک را به ما اطلاع دهند.

تأویلی با اشاره به اینکه امسال یک کشتارگاه غیر مجاز در شهرستان ری کشف شده، تصریح کرد: در 9 ماه گذشته حدود 91 تن مواد خام دامی غیر بهداشتی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، آلایش، کله و پاچه توسط دامپزشکی شهرستان ری کشف، معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شده است.

به گزارش فارس: در ابتدای هفته جاری یک محموله غیر بهداشتی 18تنی دیگر از کله پاچه، سیراب و شیردان در شهرری کشف، ضبط و معدوم سازی شد که هدف از آن تاکنون مشخص نشده و احتکارکنندگان این محموله عظیم هدفشان را عرضه به موقع به بازار در فصل سرما برای کسب سود عنوان کرده‌اند.

 

خبر مرتبط:

کشف و معدوم‌سازی ۱۸ تن کله‌پاچه غیربهداشتی در شهرستان ری (+تصاویر)

 

 

برچسب ها: کله پاچه، ری،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خیر خواه
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
فعالیتهای این دوستان قابل تقدیر می باشد.ممکن است یکی از علتهای انبار کردن آلایش خوراکی صدور آن به کشور چین باشد.
متاسفانه موردی در یکی از کارگاههای پای مرغ مشاهده شده است که قابل تامل است.سیرابی شیردان مربوط به سه سال پیش از استان فارس به یکی از کارگاههای فرآوری مرغ واقع در استان .......... که باز هم متاسفانه فاقد کد IR بوده منتقل می شود و درون کارتنهای پای مرغ قرار داده شده و از طریق بندر عباس از کشور خارج شده است.البته این کارگاه 100 تن پای مرغ کاملا فاسد را که بصورت صوری و فقط روی کاغذ معدو شده بود را به چین فرستاده و جالب اینجاست که بعلت شک کردن به مسوول فنی بعنوان لو دهنده موضوع وی را شدیدا مورد تهدید و مواخذه قرار می دهند(مشاوران فرد متخلف در سیستم دولتی).پیشنهاد می شود مدیران ارشد سازمان با برنامه ریزی،انعقاد پروتکلهای بهداشتی و تجاری با چین به فکر سر و سامان دادن به این معضل باشند تا هم آبروی مملکت حفظ شود هم شائبه مصرف داخلی از میان برود و هم اینکه منزلت ضادرکنندگان مقید به اصول بهداشتی آسیب نبیند.18 تن کله پاچه برای اینکه درون کارتنهای پای مرغ مخفی شود نیاز به 300 تن پای مرغ است.با توجه به اینکه موضوع تحریم در حال حل شدن است لازم است با این صادرکنندگان متخلف برخورد شود
نظر شما
ادامه