کد خبر: ۲۲۴۲۷

طرح کنترل سلامت دام آن سوی مرزها مرداد در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بررسی می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای مطرح کردن طرح کنترل سلامت دام آن سوی مرزها گفت: این طرح به نمایندگی وزارت امور خارجه ارائه و براساس اعلام نمایندگی موافقت سازمان های تخصصی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور دریافت شد، بنابراین بار دیگر 2 هفته پیش این طرح تحویل نمایندگی وزارت امور خارجه شد و مرداد در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بررسی می شود.

«دکتر رفیعی پور» به انتقال فرامرزی خدمات تخصصی دامپزشکی به افغانستان با ارائه این طرح اشاره کرد و افزود: اجرای طرح کنترل سلامت دام آن سوی مرزها می تواند تحولی بزرگ در زمینه واردات دام به استان ایجاد کند و بسیاری از نگرانی ها برای بهداشت دام وارداتی را از بین ببرد.

وی با تاکید بر این که هزینه در این طرح یک سرمایه است، توضیح داد: با اجرای این طرح تمام خدمات تخصصی – درمانی مانند آزمایشگاهی – مایه کوبی، آموزشی و پژوهشی به شکل آموزش به نیروی افغانستان برای پرورش دام، انتقال نیرو و واکسن در شعاع 100 کیلومتری این کشور ارائه می شود.

وی شناسایی مسیرهای قاچاق دام به خارج و داخل مرزها و قانونی شدن خدمات را از مزایای این طرح برشمرد و افزود: با اجرای این طرح دیگر نگران انتقال ویروس به کشور نیستیم.

وی که در گذشته از مشکل کمبود نیرو در پست های قرنطینه ای شاکی بود، گفت: تا پایان شهریور از طرح سرباز امریه 4 نیرو به خراسان جنوبی اختصاص می یابد و در 6 ماه دوم سال تا سقف 11 نفر از این طریق پذیرفته خواهند شد.

 

 

نظر شما
ادامه