کد خبر: ۲۲۵۹

حکیم مهر -  مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی - بهداشتی وزارت بهداشت از طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های گوشتی از نیمه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: طی چند ماه اخیر پروانه تولید حدود 70 نوع فرآورده گوشتی ابطال شد.

دکتر هدایت حسینی گفت: طی چند ماه اخیر پروانه تولید حدود 70 فرآورده گوشتی به دلیل عدم رعایت ضوابط و استانداردهای وزارت بهداشت باطل شده است. به دنبال طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های گوشتی با واحدهای متخلف به سرعت برخورد و پروانه‌هایشان ابطال می‌شود.

وی تاکید کرد که تمام فرآورده‌های مربوط به مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تحت کنترل کامل هستند اما گاهی نظارت بر برخی فرآورده‌ها تشدید می‌شود.

وی از پیگیری‌های انجام شده در جهت استقرار نظام رسیدگی به شکایات مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی - بهداشتی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: به این ترتیب اگر رضایت کامل مردم از کالایی برآورده نشود و یا جسم خارجی در آن مشاهده ‌شود می‌توانند از طریق وزارت بهداشت شکایت‌های خود را منتقل کنند.

به گفته دکتر حسینی، این سامانه نظام رسیدگی به شکایات میان اداره کل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت و 45 دانشگاه علوم پزشکی به صورت یک شبکه وجود دارد و در صورتی که مردم شکایت‌هایی را داشته باشند، می‌توانند به راحتی از طریق تلفن 09646یا مراجعه حضوری و در آینده نزدیک از طریق سایت، شکایت خود را اعلام کنند. این شکایت در این سامانه ارزیابی می‌شود و شاکی نتیجه بررسی‌ها را دریافت می‌کند.

وی تاکید کرد که شماره تلفن 09646 برای رسیدگی به شکایات مردم در حوزه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی - بهداشتی در تمام استان‌ها فعال است و مواردی که شکایت به حق باشد با واحد متخلف برخورد می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه