کد خبر: ۲۲۶۵۸

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: یک واحد سردخانه نگهداری مواد غذایی در شهر بوشهر به علت نگهداری محموله مرغ تاریخ گذشته و عدم استخدام مسئول فنی بهداشتی بسته شد.

مهدی سلوکانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: یک واحد سردخانه در شهر بوشهر به علت نگهداری محموله مرغ تاریخ گذشته و عدم استخدام مسئول فنی بهداشتی (دکتر دامپزشک) جهت نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی موجود در سردخانه‌ها و عدم تمدید پروانه واحد با حکم تعزیرات حکومتی نسبت به پلمپ واحد مذکور اقدام شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان بوشهر متذکر شد: هم‌استانی‌ها خرید مواد پروتئینی را از واحدهای معتبر انجام دهند، خریداری از دست‌فروش‌ها و افراد دوره‌گرد می‌تواند سلامتی افراد و جامعه را با مخاطره همراه کند.

سلوکانه تصریح کرد: بازرسی‌های بهداشتی دامپزشکی به‌طور مستمر و بیشتر اوقات در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر بر تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، غذا‌ فروشی‌ها و... انجام می‌شود و با هرگونه تخلف بهداشتی که سلامت جامعه را با مخاطره همراه کند مقابله خواهد شد.

وی در پایان افزود: از عموم هم‌استانی‌ها درخواست داریم با مأمورین نظارت بهداشتی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینهٔ فروش و کشتار مرغ زنده مراتب را به شماره تلفن پاسخگوی دامپزشکی 1512 و یا سامانه پیامکی 30002849 جهت پیگیری اعلام کنند.

 

 

نظر شما
ادامه