کد خبر: ۲۲۶۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

دوره آموزشی کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته از دوره های مصوب بصورت ملی بطور تئوری و عملی از تاریخ 11/5/94 لغایت 13/5/94 در مرکز ملی تشخیص ، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی در افتتاحیه این دوره دکتر عادل حقیقی رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی پس از خوش آمد گوئی عنوان نمود، به دلیل اهمیت درستی و صحت نتایج آزمایشات، کلیه تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه های ادارات کل دامپزشکی استان ها پس از راه اندازی و تنظیمات پیشرفته توسط نمایندگان و کارشناسان فنی مربوطه می بایست کالیبراسیون برای هر دستگاه بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده و بر اساس قوانین استاندارد مترولوژی انجام گردد تا از بروز خطاهای احتمالی در نتایج آزمایشگاهی جلوگیری شود. بنا به اهمیت این موضوع این مرکز اقدام به برگزاری دوره آموزشی "کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته" بصورت ملی از تاریخ 11/5/94 لغایت 13/5/94 در مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور نمود.

رئیس مرکز ملی تشخیص به تشریح کمیته های چهار گانه شورای نظارت بر آزمایشگاه های کشور با عناوین کمیته ثبت کیت و موارد مصرفی، کمیته تجهیزات، نگهداری و کالیبراسیون، کمیته ساماندهی آزمایشگاه های بخش دولتی و غیر دولتی، کمیته ایزو و استاندارد سازی و آموزشی، پرداخت که در دوره مدیریت جدید در حوزه معاونت تشخیص و مدیریت درمان سازمان و مرکز ملی تشخیص ، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی پایه گذاری و پیگیری می گردد.

همچنین دکتر حقیقی یادآور شد، استراتژی سازمان جهت راه اندازی و انجام آزمایشات تخصصی، حمایت و پشتیبانی از آزمایشگاه های ادارات کل دامپزشکی استان ها و حرکت به سمت دستیابی به شرایط مرجع بودن برای آزمون های خاص برای بعضی از آزمایشگاه های حائز شرایط استانی می باشد که دقت در اجرای آزمون های تخصصی و کالیبره بودن دستگاه های آزمایشگاهی نقش بسزائی دارد.

در روز دوم دوره آموزشی یک نشست مشترک فنی بین کارشناسان آزمایشگاهی و رابطین کالیبراسیون با رئیس مرکز ملی تشخیص برای بحث و بررسی مشکلات، ارائه راهکارها و رفع نواقصات احتمالی و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان دوره برگزار گردید.

در روز پایانی دوره معاون تشخیص و مدیریت درمان، دکتر مسعود هاشم زاده نیز در مرکز ملی تشخیص حضور بهم رسانده و ضمن قدردانی از برگزاری با کیفیت این دوره، آزمایشگاه را چشم بینای علمی هر سازمان فنی تعریف نمود. همچنین در خصوص مهارت های عملی کاربران آزمایشگاهی، صلاحیت و توانمندی اپراتورهای دستگاه های آزمایشگاه ها، شرایط GLP و استانداردهای مربوطه، مستندات آزمایشگاهی، حفظ و نگهداری (PM) پیشگیرانه دستگاهها توضیحاتی را ایراد نمود و بر همفکری و ارتباط خوب استان ها با مرکز ملی تشخیص در حوزه های آزمایشگاهی تاکید کرد.

دوره آموزشی "کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته" بصورت تئوری و عملی و با یک برنامه مدون در گروه بندی های استانی انجام پذیرفت و رابطین محترم با نحوه کالیبراسیون تجهیزات و ساخت محلول استانداردها آشنا شدند و همچنین در دوره آموزشی مذکور، جزوه آموزشی تدوین شده به همراه DVD سر فصل و موضوعات تدریس شده رفرانس های مربوطه با همکاری اداره روابط عمومی سازمان تحویل همکاران شرکت کننده در دوره آموزشی گردید.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
-
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
بنده کارشناس ازمایشگاه هستم ولی چون اقایان دکتر دامپزشک دراداره ما پارتی دارند انها درازمایشگاه مشغول هستند و بنده رابه کارغیر ازمایشگاه وواکسیناسیون دام می فرستند سازمان دامپزشکی هم فقط دکتر استخدام می کند دراینده سرایدار وابدارچی هم دکتر استخدام خواهد شد
احمدی
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
من نمی دونم اصلا رشته آزمایشگاه برای چی ایجاد شده که دکترا دارن در آزمایشگاه کار می کنند.
نظر شما
ادامه