کد خبر: ۲۲۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: بیماریهای دامی در کشور با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در کنار توان عملیاتی و اجرائی ادارات کل دامپزشکی استانهای کشور کاهش یافته است.

به گزارش سازمان دامپزشکی کشور «دکتر جهان پیما» اعلام کرد: این سازمان با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در کنار توان عملیاتی و اجرائی ادارات کل دامپزشکی استانهای کشور در راستای تامین بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی و فرآهم نمودن دام سالم برای تامین غذای سالم در سطح کشور و همچین بمنظور صادارات به کشورهای همسایه گام‌های موثر و مفیدی برداشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: برابر اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات جغرافیایی بیماریهای دامی، کاهش موارد رخداد و گزارش شده بیماریهای متعدد از جمله بیماری تب برفکی، تیلریوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ... در مقایسه با مدت مشابه در سال 93 و 92 موید تلاشهای این سازمان در راه تامین بهداشت دام بوده است.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اضافه کرد: این مهم با استفاده از برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه از جمله واکسیناسیون فراگیر و برنامه ریزی شده، پایش و مراقبت از بیماریهای دامی، برداشت و ارسال نمونه‌های مرضی از دامهای مشکوک به بیماری، سم‌پاشی دام و اماکن دامی ( در راستای کنترل و مبارزه با انگل‌های خارجی و بیماریهای منتقله توسط ناقلین از جمله تیلریوز، تب سه روزه، تب کریمه کنگو و ... )، اعمال قرنطینه و کنترل تردد دام و .... صورت پذیرفته است.

دکتر جهان پیما تصریح کرد: تامین دام از مناطق و واحدهای اپیدمیولو‍ژیک تحت اقدامات بهداشتی و کنترلی، تردد و جابجائی کنترل شده دامها ( چه بمنظور پرواری، داشتی، صادرات و یا اعزام به کشتار) تکمیل کننده فعالیتهای کنترلی سازمان دامپزشکی کشور و درنهایت اطمینان از سلامت دامها در مقصد نهائی آنها بوده‌ است. بطوریکه در دامهای صادراتی، دامهای کشتار شده در کشتارگاهای مجاز و لاشه‌های استحصالی مهمور به مهر دامپزشکی و واحدهای صنعتی شیری این الزامات با دقت بیشتری از سوی بهره‌برداران نهایی رعایت می‌گردد.

 

 

برچسب ها: جهان پیما،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
لمپی اسکین- بروز تب برفکی هرازچندگاه-بروسلوزگوسفندوبز- و خودتان بهتر می دانید؟!!
نظر شما
ادامه