کد خبر: ۲۲۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  دبیر علمی نخستین همایش بین‌المللی زمین شناسی پزشکی از تهیه نخستین اطلس جهانی زمین شناسی پزشکی و دامپزشکی در ایران خبر داد.

فرح رحمانی تصریح کرد: این اطلس در نخستین همایش بین‌المللی زمین شناسی پزشکی کشور که در روزهای ‪ ۲۴‬تا ‪ ۲۶‬خرداد برگزار خواهد شد، ارایه می‌شود.

اطلس زمین شناسی پزشکی در خصوص شیوع سرطان‌ها در کشور و اطلس دامپزشکی کشور با عنوان شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، مورد توجه انجمن بین المللی زمین شناسی پزشکی و بسیاری از کشورها قرار گرفته و از طرف انجمن برای بسیاری از کشورها ارسال شده است.

رحمانی افزود: در کنار این اطلس ، تهیه چندین اطلس شیوع بیماری‌های دامی و انسانی نیز در سطح استان‌ها انجام شده است که در مراسم افتتاحیه همایش رونمایی خواهد.

دبیر علمی سمینار بین‌المللی زمین شناسی پزشکی مهمترین هدف برگزاری این همایش را ارایه اهمیت شناسایی خطرات عوامل ژئوژنیک یا زمین زاد مربوط به عوامل و ریسک فاکتورهای زمین شناسی یاد کرد و گفت: شناسایی و دسته بندی ریسک فاکتورهای محیطی موثر در بروز بیماری‌های با منشا محیطی و شناسایی شیوع بیماری‌ها مزمن و حاد و میکروبی که می‌تواند به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در سلامت و انسان و حیوانات نقش موثری داشته باشد، مدنظر این همایش قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، در این همایش شناسایی عوامل موثر در بروز بیماری‌های کرونیک مانند (قلبی، عروقی، تنفسی، دستگاه گردش خون، تمامی سرطان ها، بیماری مشترک انسان و دام، بیماری عفونی با منشاء محیطی، بیماری‌های میکروبی، انگلی و ویروسی)، شناسایی تاثیر ریزمغذی‌ها و عناصر کمیاب در محیط طبیعی بر اساس ترکیب طبیعی زمین و شناسایی محیطهای غنی و فقیر و تاثیر درازمدت بر ارکان سلامت جوامع حیاتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نخستین همایش بین‌المللی زمین شناسی پزشکی، در روزهای ‪ ۲۵ ،۲۴‬و ‪ ۲۶‬خرداد ماه در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‌شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نغمه
|
-
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
0
حیف که به آمار های سازمان زمین شناسی اعتماد نمی توان کرد
فاطمه
|
-
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
0
باسلام.من یک دامپزشکم و خیلی علاقه مندم بیشتر در این زمینه اطلاعات داشته باشم
نظر شما
ادامه